Waarom kan ik de meeste filmpjes op YouTube niet meer openen?

Sinds een paar maanden kan ik steeds moeilijker of helemaal niet meer filmpjes openen. Ook een filmpje dat ik lang bijna dagelijks bekeek, krijg ik nu niet meer open. Ik krijg dan de melding: "Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw." (zie bijlage). Ik heb een apple computer, Mac OS 11.5. Op mijn telefoon kan ik wel alles bekijken (is een android).

Picture for question
2 jaar geleden
in: Internet
4.1K
Castle
2 jaar geleden
Heb je al eens op 'Meer informatie" geklikt?

Antwoorden (3)

YouTube werkt niet meer, doet helemaal niets
De meest voorkomende oorzaak waardoor YouTube niet meer werkt is het gebruiken van een verouderde browser. Omdat YouTube van Google is, adviseren we ook het gebruik van de browser van Google, Chrome, voor een optimale ervaring. Installeer dus Chrome, of als je deze browser al hebt geinstalleerd, voer dan een Chrome Update uit.

YouTube loopt vast
Staat JavaScript ingeschakeld? YouTube loopt vaak vast of werkt helemaal niet als Javascript niet of niet goed is geinstalleerd. In Chrome kun je dit snel en gemakkelijk controleren door in de adresbalk te typen (zonder aanhalingstekens): “chrome://settings/content”. Selecteer in het gedeelte JavaScript de optie “Alle sites toestaan JavaScript uit te voeren (aanbevolen)” . Klik vervolgens op Gereed om het venster te sluiten. Start Chrome opnieuw en kijk of YouTube weer werkt.
YouTube doet het niet na al je inspanningen? Controleer dan of je misschien niet een extensie of plug-in in je browser hebt geinstalleerd die ervoor zorgt dat YouTube niet meer werkt. Ook gegevens die in je cachegeheugen staan opgeslgen kunnen soms problemen met YouTube veroorzaken. Leeg je internetgeschiedenis, verwijder bestanden die in je cache zitten en gooi ook cookies weg. Probeer vervolgens om opnieuw een video op YouTube af te spelen.
fremar
2 jaar geleden
Het kan aan je adblocker van Safari liggen. De nieuwe Safari heeft een veel strakkere ingebouwde adblocker en vooral tracking blokker. Je kunt die uitzetten, klik links in de adresbalk voor de opties van een website en zet daar de blokker uit.

Daarnaast kan het helpen in incognito-mode of met een andere browser te werken.
SimonV
2 jaar geleden
Veel mensen op Reddit bevestigen dat wanneer de je VP9 decoder uitzet in Safari dat je probleem verholpen is.
Ga hiervoor naar: Develop tab -> Experimental features -> VP9 decoder, en zet de VP9 decoder uit. Herstart daarna Safari browser en alles werkt weer naar behoren.