Hoe kun je toch sites kijken als die geblocked zijn in een bepaald land?

Ik wilde laastst een filmpje kijken op een Amerikaanse site maar voor mensen van buiten de USA was dit niet toegankelijk.
Valt dit te omzeilen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja dat kan en je hebt niet eens computerkennis nodig.

Je gaat naar de website en daar voer je de url in en dan moet je erbij kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie site, kende ik niet +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik die website probeer te bezoeken dan zegt die slechts "The access to this site from ?? is prohibited"
Beetje wazige melding. Verder kan ik weinig met die site (geprobeerd in Firefox en in IE).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sory foutje

Andere antwoorden (2)

Het hangt een beetje van je computervaardigheid af, maar met gebruik van een proxyserver is dit mogelijk.

Zoek anders Google eens af naar wat behulpzame stukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een Tor browser installeren. Deze maakt gebruik van een gedistribueerd netwerk van servers waardoor jouw locatie verborgen wordt voor de webserver.

Zo kan het zijn dat als je met die browser naar Google gaat dat je dan Google in het Duits gepresenteerd krijgt. Het is wat dat betreft een gok waar je precies uit komt, maar je weet wel zeker dat daarmee niet de eigenlijke locatie achterhaald kan worden. Dus als jouw land wordt geblokkeerd dan is de kans aanwezig dat het via Tor wel lukt. Hieronder heb ik een link geplaatst naar een info-pagina waar je deze browser kunt downloaden. Vergeet niet om ook even het filmpje aldaar te bekijken.