Hoe krijg ik internet zonder modem?

Ik woon in een appartementencomplex waarbij elke woning geen modem heeft, alleen een internetkabel die uit de muur komt. Je mag ook geen eigen modem installeren. De centrale wifi heeft niet voldoende verbinding omdat ik op de 7e verdieping woon. Kan ik een router aansluiten via de internetkabel en zo mijn eigen wifi netwerk creëren? Of zijn er nog andere opties

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
4.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Je moet een provider hebben en dan kan je de internet kabel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt, maar via de kabel loopt nu ook gewoon internet. Maar ik wil daar een wifi netwerk van maken zonder tussenkomst van een modem. Of kan dit alleen met een modem?
TurfGraver
3 jaar geleden
Op "internetkabel" staat wel internet?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja klopt, daar zit internet op. Die kabel zit in de muur

Antwoorden (2)

Het zit al op je telefoon, maar dat kost data. Je kunt van je telefoon een hotspot maken en verbinden met je laptop.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt, dat heb ik inderdaad geprobeerd maar dan ben ik binnen een dag door mijn bundel heen
Op de internetkabel die uit je muur komt, kun je een Access Point aansluiten. Daarmee maak je een nieuw Wifi netwerk in jouw appartement. Die AP's zijn al te koop voor een paar tientjes.
escape
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je nog tips voor een goede? Want ik heb nu een wifi repeater in gebruik, maar dat werkt totaal niet
escape
3 jaar geleden
De TP-Link TL-WA901ND lijkt mij een goede en voordelige keuze. Kost €40 bij Coolblue.
Dan heb je alleen Wifi in de lage 2,4 Ghz band, maar dat is veelal voldoende.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zal daar eens naar kijken. Dankjewel ☺️