Hoe kan ik reclameberichtjes in een nieuw tabblad van Chrome verbergen?

Wanneer ik via mijn browser (Google Chrome) een nieuw tabblad open, verschijnt er onderaan regelmatig een klein berichtje met allerlei reclame voor Google diensten, kan ik deze verbergen of verwijderen? Normaal gebruik ik in mijn browser een adblocker om storende elementen te blokkeren, maar op de pagina "nieuw tabblad" kan je geen advertentieblokkering gebruiken. Is er een andere manier om deze storende balkjes te verbergen. Bedankt

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1K
fremar
3 jaar geleden
scannen op malware?

Antwoorden (1)

Dat zou met uBlock Origin moeten lukken:
- pak de advertentie met de muis
- rechtermuisklik erop en kies "Element blokkeren".
Gek genoeg lukt het mij vaak niet de eerste of tweede keer, pas bij de derde poging komt de advertentie niet meer terug.
Toegevoegd op 13 januari 2021 08:31: tekst
SimonV