Afbeeldingen in Google worden onscherp getoond. Kun je dit ergens aanpassen?

Als ik zoek op een afbeelding in google dan zijn al die plaatjes heel erg onscherp, ook als ik die kopieer blijft de afbeelding onscherp. kan ik dit ergens wijzigen? Het maakt ook niet uit of ik in Microsoft Edge of in Google Chrome zoek. ik heb een laptop van Windows 10.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
5.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
vaak helpt even wachten totdat de foto volledig geladen is
gvrox
3 jaar geleden
Kun je een screenshot tonen van wat jij ziet ?

Antwoorden (2)

Een echt onscherpe of wazige foto kan je niet scherper maken. Je kunt wel proberen het contrast bij kleurovergangen wat te vergroten. Foto's worden hierdoor wat duidelijker.

Je kunt het met Paint.net proberen:
https://www.getpaint.net/download.html
1. Selecteer Effecten, Foto en vervolgens Verscherpen.
2. Gebruik de schuifregelaar om de afbeelding te verscherpen.
3. Zoek het niveau dat het beste werkt en selecteer OK.

Of met bijvoorbeeld Irfanview.
https://www.irfanview.com/main_download_engl.htm
Druk op [Shift] S om de afbeelding scherper te maken.
.
Als je bij Google afbeeldingen zoeken filtert op ‘Formaat’ en dan ‘Groot’ kiest, heb je een grotere kans op scherpe foto’s.
SimonV
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Dat zal niks veranderen in de zoekresultaten van google images ....
De standaardafbeeldingen op internet zijn meestal slechts 72 dpi. Alleen als je heel grote afbeeldingen hebt kan je ze verscherpen door de afbeeldingsgrootte kleiner te maken en dan uiteraard de pixeldichtheid te verhogen.
bv. Je hebt een afbeelding van 20 x 20 cm op 72 dpi, dan kan je die "verkleinen" naar een afbeelding van 6 x 6 cm op 240 dpi (pixels per inch). Er zijn programma's waarvan wordt beweerd dat ze meer pixels kunnen berekenen, maar de resultaten blijven slecht.
Van een kwalitatief slechte foto kan je nooit een goede foto maken.
In mijn antwoord ben ik ervan uit gegaan, dat de slechte kwaliteit (ook wazige randen e.d.) vooral wordt veroorzaakt door een lage pixeldichtheid.
Toegevoegd op 26 november 2020 19:35: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Nee, afbeeldingen op internet 'zijn' niet een bepaalde DPI, als je browser op 100% staat zullen afbeeldingen normaal gesproken 1 op 1 (1 pixel in het afbeeldingsbestand wordt afgebeeld op 1 beeldschermpixel) getoond worden. De effectieve DPI hangt dan af van welk beeldscherm je gebruikt. Wat er aan de hand is bij vraagsteller is gewoon onduidelijk, ik heb nooit wazige afbeeldingen gezien bij het zoeken op google images.