Is 100 MB 'gewoon' internet van KPN hetzelfde als 100 MB glasvezel internet?

Wij gaan binnenkort over van gewoon internet naar glasvezel internet. Mijn vraag is dus we hebben nu 100 mb gewoon internet van KPN, mochten we overgaan op 100 mb glasvezel is dit dan hetzelfde snelheid. Merk je het verschil dat glasvezel duidelijk sneller is ook al laat je de snelheid staan op 100 mb...?

3 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

In de praktijk zal je er weinig van merken, of internet snel aanvoelt heeft vooral met latency te maken, en die is voor ADSL en Glasvezel vrijwel gelijk, ik ben 3 jaar geleden overgestapt van ADSL van XS4all naar Glasvezel op 100Mbit en daar was helemaal niks van de merken, ADSL zit een beetje aan het plafond waar het aankomt op Mbit/s ik zit nu op 1000mbit/s synchroon, en dat had met ADSL nooit gerealiseerd kunnen worden.
Met glasvezel heb je wel veel minder kans op storingen, waar ADSL er nogal eens uitlag heb ik bij glas maar één keer een dingetje gehad naar wat later bleek dat de vezel vies was geworden door het herschikken in de patchkast ergens in de buurt door een monteur.