Verkoper reageert niet meer op mijn bod, wat kan ik nog doen?

Ik zag laatst zo iets leuks op marktplaats. Er stond bij bieden. Dus ik bied 15 euro. Wordt ik ineens over boden met 20 euro. Dus ik bied 22,50, en hij 25 euro, ik 27,50, hij 30 euro en daarna stopte ik en trekte ik mijn bod terug. Ik stel even een vraag, krijg binnen een uur antwoord. De volgende dag was zijn bod verwijderd. Dus bied ik 20 euro. Bod afgewezen. Dus ik bied 30 euro. Geen reactie, de volgende dag vraag ik: gaat u akkoord met dit bod? Geen reactie. Nu zijn we 2 dagen verder en ik heb nog steeds geen reactie. Maar ik wil het wel heel graag hebben, want ik kan het nergens ander op MP vinden. Wat moet ik nou doen??

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
4.2K
LeonardN
3 jaar geleden
Dikke pech en verder zoeken.
Op MP ben je niet verplicht iets te verkopen, het is geen Ebay.
Jij bent ook niet verplicht te kopen bij een bod.
Utrecht
3 jaar geleden
Ik vermoed dat de verkoper het nog even afwacht: er zijn verschillende biedingen gedaan dus het item lijkt populair. Als de verkoper geen haast heeft wacht hij gewoon af of er nog meer geboden gaat worden.
Antoni
3 jaar geleden
Misschien is hij een paar dagen op vakantie, of ligt hij ziek in bed, of is er een andere reden waar jij geen invloed op hebt? Verzin het maar!
LeonardN
3 jaar geleden
Wat je kan doen:
Stuur hem een laatste bericht waarin je aangeeft dat je het niet erg vindt als hij van gedachte is van veranderd, of als hij het item al aan een ander verkocht heeft, maar dat je gewoon heel graag wil weten of er nog enige kans is.
Inekez1
3 jaar geleden
Als je het heel graag wil hebben: verhoog je bod. Maar houd er ook rekening mee dat er verkopers zijn op Marktplaats die absoluut niet gediend zijn van het 'spel' dat jij speelt. Je biedt een aantal keer en gaat daarbij tot 30 euro. Telkens ga jij over het bod van een ander heen. Die haakt daardoor af. Vervolgens begin jij opnieuw met een bod van 20 euro. Persoonlijk zou ik daar ook niet van houden. Ik zou de bieder van 27,50 euro hebben benaderd en (indien ik dat een acceptabel bod vindt) daarmee in zee gaan, ook al heb jij een hoger bod gedaan. Verder kan het natuurlijk zijn dat er andere geïnteresseerden zijn die via mail met de verkoper communiceren zonder een bod op de site te zetten. Misschien wil iemand komen kijken en wacht verkoper dat eerst af.

Antwoorden (1)

Je kan geen reactie of akkoord afdwingen, kan je de persoon niet bellen? Anders heb je denk ik gewoon pech