hoe lang bestaat amazon.nl al?

dan bedoel ik de NLse site, hiervoor gebruikte men toch altijd .de ?
en klopt het dat als je ooit een account hebt aangemaakt bij amazon deze je gegevens gewoon overzet naar de nieuwe NLse versie?

4 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (2)

Al ruim vijf jaar (november 2014). Toen konden consumenten e-books en ereaders bestellen.
Binnenkort breidt Amazon de site echter uit met miljoenen producten om te concurreren met Bol.com etc.
Voor Amazon.com en Amazon.de kun je hetzelfde account gebruiken. Waarschijnlijk is dit voor Amazon.nl ook het geval.
.
Eén van de eerste pagina’s van Amazon.nl (23 november 2014):
https://web.archive.org/web/20141123090309/http://www.amazon.nl/
SimonV
4 jaar geleden
De domeinnaam amazon.nl is geregistreerd op 14 april 1998.
Bron: www.sidn.nl
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Denk je niet dat VS graag wil weten sinds wanneer de site actief/operationeel is?
SentWierda
4 jaar geleden
@SimonV. De vraag kun je op twee manieren uitleggen. 1. registratiedatum, 2. actief/operationeel. De registratiedatum is in zoverre interessant dat duidelijk kan worden dat er een mogelijke planning achter zit.