Hoe kan dat en hoe kan ik het oplossen?

Lange tijd had ik met mijn laptop op zolder een goede draadloze verbinding met internet via de computer op de eerste verdieping. Sinds kort lukt dat niet meer, wel weer als ik in de woonkamer beneden mijn laptop startl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De afstand van je zender is gewoon te groot. Het zal effect hebben als je deuren open laat.

Als je een huis hebt en je wilt zoveel mogelijk bereik hebben, dan plaats je de zender in het midden.
Ik vermoed dat jij de zender in de woonkamer heb staan. Die kan je dan beter plaatsen op de 1e verdieping of in het trappenhuis.

Misschien helpt het ook al als je de antenne niet verticaal zet, maar horizontaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het antwoord is simpel en doeltreffend, neem een wifi versterker in vorm van een antenne met usb aansluiting.
Daarmee pak je makkelijk het signaal weer op, zelfs van je buren aan het einde van de straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oorzaak van het plotseling stoppen van de verbinding heeft waarschijnlijk te maken met een ander draadloos netwerk in de buurt. Met je router kun je een ander "kanaal" kiezen waarbij jullie elkaar niet meer storen. Dit zal het probleem oplossen.