Hoe moet ik mijn internet aansluiten?

Op de foto kun je zien wat voor aansluiting ik in mijn huis heb voor tv/internet. Tv wil ik niet dus ik zou alleen mijn wifi modem moeten aansluiten. Bij de modem krijg ik een kabel die niet hierin past. Moet ik dan een andere kabel kopen die ik er tussen moet zetten of wat kan ik doen? Ik heb geen verstand van die dingen

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
15K
LeonardN
4 jaar geleden
Van welke provider neem je internet af?
Ritsuka
4 jaar geleden
Weet je zeker dat je het daar aan moet sluiten? Ik moest mijn KPN modem in de meterkast aansluiten, daar zat mijn glasvezelaansluiting.
Ik weet niet wat voor verbinding je hebt.
paulus811
4 jaar geleden
Als je internet 'via de kabel' hebt, moet je provider een splitter leveren die je in de tv/radio aansluiting drukt. De modemkabel steek je dan vervolgens in de splitter.

Antwoorden (4)

Dat ligt aan het type internetverbinding waar je voor hebt gekozen. In Nederland kennen we grofweg drie methodes:

-Glasvezelverbinding (pas de laatste paar jaar en maar bij beperkt aantal huizen/gemeentes vind je hiervoor een aansluiting).
-COAX-Kabelverbinding, dus via de zelfde aansluiting als je televisie (links op het plaatje). Denk aan Ziggo.
-DSL-verbinding (telefoonaansluiting). Denk aan KPN, maar ook Telffort, Tele2 en T-Mobile gebruiken dat.

Ik gok dat jij DSL hebt, en dus verder moet zoeken in de gangkast naar een telefoonaansluiting.
De onderstaande afbeelding wijst op DSL. ADSL of VDSL.
===
Deze link laat meer aansluitingen zien:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm
Toegevoegd op 31 oktober 2019 10:56: tekst
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Als je kabelinternet hebt zal je wellicht deze aansluiting bedoelen.
https://www.kabelshop.nl/image/Nedis_F_connector_kabel_-_Nedis_-_10_meter_Wit_CSGP41000WT100_N010408325_big.jpg
paulus811
4 jaar geleden
Als het een kabelaansluiting voor internet is, werkt dat alleen met een splitter die in de CAI aansluiting wordt gedrukt. Op die splitter zit een bnc aansluiting voor de kabel naar het modem.
LeonardN
4 jaar geleden
Nee. Dat gebeurt dan met een f-connector het type met schroefdraad.
https://en.wikipedia.org/wiki/F_connector
https://www.kabelshop.nl/Nedis-F-connector-haaks-Nedis-CSGP41942ME-i16096-t2913.html Althans ik heb in mijn leven nog niet een BNC connector vastgehouden.
BNC https://nl.wikipedia.org/wiki/BNC-connector#/media/Bestand:BNC_connector_20050720_001.jpg http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/537D/D141/7F51/B43F/D7AE/515D/32E5/1F6F/UMU_compleet_800x600_Tx.png
Rechts met het schroefdraad is een f-connector in mijn optiek.
paulus811
4 jaar geleden
Klopt, mijn fout. De bnc connector ziet er vrijwel hetzelfde uit maar heeft een bajonetsluiting, de f-connector heeft schroefdraad. Het is idd een f-connector.
wat je laat zien is een coax aansluiting, die wordt meestal door
Ziggo gebruikt, daar krijg je een speciaal modem voor wat daarop
aangesloten kan worden.
omdat je zegt inderdaad dat ie niet past, lijkt het me dat je een dsl/adsl
aansluiting moet vinden ergens in je woning. meestal net zoals LeonardN
zegt is die in de meterkast, of bij de telefoonaansluiting.
ik heb KPN, die geven een modem met een telefoonaansluiting
die kan ik direct in de telefoon doos aan de muur doen bij mij.
bij mij zit die naast de coax aansluiting. bij jou zit die ergens anders
zo te zien.
wat je kan doen is een foto maken van je modem, de kabel stekker die
eruit komt en die even plaatsen hier., dan kunnen mensen je veel beter
helpen.
4 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk de aansluiting met de coaxkabel met schroefdraad. Deze moet je niet in de coax-wandcontactdoos stoppen, maar (waarschijnlijk) in de meterkast. Daar zul je een kastje vinden waar je je modem wel op aan kunt sluiten.
Gratis tip: als je er zo weinig verstand van hebt, vraag dan iemand anders om er even naar te kijken.
4 jaar geleden
Elke Internet Modem moet bij het begin punt aangesloten worden.
Dus niet ergens na een verleng van coax of telefoon kabel.
( Dat is om de meeste storingen en vertragingen te voorkomen )

Heb je ziggo kijk hier https://youtu.be/VUxaprSXRIo

( Geen ziggo kijk hier ) Glasvezel / Koper telefoon lijn:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems.htm

Succes
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Mooi overzicht!