Hoe kom je erachter welke provider glasvezel heeft aangelegd?

Ik ga over een week verhuizen naar een huis in het buitengebied. Eerder was hier alleen DSL. En bood alleen KPN dit aan. Maar volgens de vorige bewoners is er een poosje geleden glasvezel aangelegd. In de meterkast komt ook een redelijke dunne, gele draad omhoog en loopt in een wit kastje (verder komt er niks uit dat kastje). Dit leek inderdaad op de glasvezel draad die in ons huidige huis omhoog komt in de meterkast. Maar de vorige bewoners zijn destijds bij KPN gebleven en hebben geen flauw idee wie of welke provider de glasvezel heeft gelegd. Verder niet echt buren in de buurt om het aan te vragen, alleen een bungalowpark van Landal naast de deur. (Overigens daar gekeken, zijn hebben een abbonnement bij Ziggo Zakelijk. Maar Ziggo is bij ons niet beschikbaar) Geen enkele provider herkent ons adres in hun postcode check behalve KPN.

Weet iemand raad? Ik zou namelijk erg graag gebruik willen maken van de glasvezel aansluiting.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
2K
LeonardN
4 jaar geleden
Glasvezel wordt door een ander bedrijf aangelegd dan de providers die erop zitten. Ik weet niet of er een ander is dan Reggefiber (wat nu een onderdeel is of een samenwerking met KPN). Chek hier of je idd glasvezel hebt.
https://www.internetpostcodecheck.nl/glasvezel-check/ Kan je een foto maken van de draad en het doosje waarin deze verdwijnt? Staat er iets op?
Piacenza
4 jaar geleden
Probeer eens bij je gemeente; zij hebben immers de vergunning moeten verlenen om - als het klopt - glasvezel te mogen aanleggen, grondwerkzaamheden te mogen verrichten...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Maar als je echt glasvezel communicatie wilt moet dat kastje aangesloten worden op een glasvezelmodem, die je moet verbinden met je computer.. " Neehee, fout, dat kastje is al een omzetter van glas -> koper. Als je écht glasvezel communicatie wil dan moet je die fiber UIT dat kastje halen en rechtstreeks op je glasvezelrouter/modem steken zoals op een Fritz!5490
Reddie
4 jaar geleden
Glasvezel wordt niet door een provider aangelegd. ALLE providers kunnen capaciteit op de glasvezel huren.
Je beschrijving klopt helemaal met het aanwezig zijn van een glasvezel in je woning. Maar als je echt glasvezel communicatie wilt moet dat kastje aangesloten worden op een glasvezelmodem, die je moet verbinden met je computer.. Om dat gedaan te krijgen moet je contact opnemen met een provider naar keuze. Die zorgt dan dat een en ander geregeld wordt.

Antwoorden (1)

www.eindelijkglasvezel.nl