hoe komt het alls je via internet tv kijk dat het beeld en geluid een heel stuk achter lopen?

ik bedoel via ziggo GO op de telefoon en op een tablet
ik bedoel dat wat op tv is dat is loopt niet gelijk alls je te gelijlke tijd via internet kijkt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (1)

Dat komt door buffering, bij het starten van het afspelen wordt er eerst voor (vele) seconden aan beeld- en geluiddata geladen voordat het echte afspelen begint. Op die manier kun je namelijk voorkomen dat beeld en geluid direct wegvallen zodra jouw internetverbinding tijdelijk een beetje minder snelheid levert (dat kan bijvoorbeeld ook zijn door het internetgebruik van anderen in jouw netwerk).
gvrox
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
(+)
Met de opmerking dat 'buffering' niet alleen bij de mensen thuis plaats vindt. Ook onderweg komt het digitale signaal diverse buffers tegen.
gvrox
5 jaar geleden
@oze de buffering onderweg zal minimaal zijn, maar er is zeker extra vertraging vanwege compressie e.d.