Welk percentage mensen gebruikt geen adblockers?

En welk percentage mensen klikt weleens op een internet-reclame?

Is daar onderzoek naar gedaan de laatste jaren, wereldwijd en/of in Nederland, wat zijn de uitkomsten?

Persoonlijk heb ik altijd het idee dat reclame op internet onzinnig is, maar als niemand erop in zou gaan/het geen effect hebben zou het ook niet bestaan.

5 jaar geleden
in: Internet
4.1K

Antwoorden (2)

Zeventien procent van de Nederlandse internetgebruikers heeft een adblocker geïnstalleerd, voornamelijk uit angst voor malware, zo stelt PageFair, een bedrijf dat alternatieven voor "opdringerige" advertenties biedt (pdf). Het gaat om een kleine stijging ten opzichte van anderhalf jaar geleden.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Schokkend laag moet ik zeggen. Ging eerder van het omgedraaide uit.
Amadea
5 jaar geleden
Maar, dat is informatie van twee jaar geleden. Ik vermoed dat het inmiddels nog meer gestegen is.
LeonardN
5 jaar geleden
Dat is zo, maar dat zal niet zo heel veel meer zijn gok ik aangezien het het jaar daarvoor ook niet veel verscheelde.
27 procent van de Nederlanders gebruikt een adblocker. Niet veel, ik meen onlangs gelezen te hebben dat het percentage inmiddels 40% is.
Op mobiele devices gebruikt slechts 11 procent een adblocker.
Percentage adblockers onder jongeren lag in 2015 al op 35%.

Wereldwijd heeft 9,4% van de Firefox-gebruikers AdBlock Plus en 3,3% uBlock Origin geïnstalleerd.
Firefox Frankrijk: 21,6% Adblock Plus en 6% uBlock Origin.
Firefox Duitsland: 16% en 5,3%.
SimonV
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+ Voor jou. Hoe meer getallen hoe beter.
Voor mij is een blocker idd zo de norm dat je er op een gegeven moment vanuit gaat dat iedereen het ondertussen wel gebruikt.
Merk wel dat er steeds meer sites zijn die adblockers detecteren.
SimonV
5 jaar geleden
Sites die detecteren of de gebruikers adblockers gebruiken, kunnen illegaal bezig zijn:
https://www.nu.nl/internet/4251949/adblock-detectie-in-europa-in-sommige-gevallen-illegaal.html