Hoi, mijn vader heeft draadloos internet op zijn laptop via T-mobile. Bij het openen van zijn email krijg hij de een foutmelding.

de foutmelding is "http://mail.live.com/default,aspx?&ip=10.4.88.8&d=d5250&mf=08rru=inbox kan niet worden geopend. De bewerking is afgebroken." Als ik bij mij thuis online ga via KPN krijgen we bij het openen van de email geen foutmelding. Weet iemand wat er aan de hand is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Draadloos internet via UMTS (T-Mobile, Vodafone, etc) loopt vaak via een proxyserver. Hierdoor kan het zijn, dat bepaalde diensten niet doorgelaten worden. Thuis achter je router zijn meestal alle diensten vrij beschikbaar.

Het enige waar ik mee zit, is het IP-adres in je link. Hier staat 10.4.88.88. Dit wijst op een private netwerk en wordt dus niet via het internet gerouted. Opent thuis hij dezelfde link, of staat daar dan een ander IP-adres?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mocht je vader UMTS hebben. Kun je het verkeer proberen te tunnelen. Beetje lastig om uit te leggen, maar ik zou even een kennis ernaar laten kijken.

Je kunt ook even een andere browser zoals firefox proberen. Misschien doet hij het dan wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Domtic, wanneer ik thuis de email opent geeft hij hetzelfde ip-adres. het hele adres zoals vermeldt is hetzelfde. Net nog eventjes via t-mobile geprobeerd. Eerst kon ik de email wel geopend krijgen later weer niet, kreeg weer de foutmelding. Zou het dan toch met de mast te maken hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gedeelte van de mail dat je wel via T-Mobile kon openen, kon ook nog een stukje cache zijn... als het de mast is, moet het op een andere plaats wel werken. T-Mobile en Vodafone (en de rest waarschijnlijk ook), werken met een eigen proxy (om bv. afbeeldings te komprimeren en zo het netwerkverkeer te reduceren). Andere websites kun je wel via T-Mobile bezoeken?
Je kunt die proxy uitzetten dmv, een cookie de je volgensmij op iets van speed.t-mobile.nl instellen.

Daar zou ik dan "geen compressie" selecteren