Hoe voorkom ik dat ik niet meer terug (naar google) mag bladeren vanaf een webpagina?

Stel dat ik google op b.v. "robot framework xml" dan stuurt de eerste link mij naar http://robotframework.org/robotframework/latest/libraries/XML.html
Op die pagina kan ik echter niet vinden wat ik zoek en ik wil de 'back'-knop van de browser (Internet Explorer) gebruiken om terug te bladeren naar mijn google-resultaten

Dat weigert de browser !
Hij blijft hangen in de robotframework.org-pagina.

Dit gedoe kom ik op steeds meer sites tegen. Kan ik dat op de een of andere manier voorkomen ?

(Bijkomend probleem: het betreft een computer van het werk. Ik kan geen extensies of andere browsers installeren en Java heb ik ook nodig voor mijn werk)

TurfGraver
5 jaar geleden
Link openen als nieuwe tabblad?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ja, dat is zeker een goede tip ! :-) Ik doe dat nu al bij pagina's waarvan ik weet dat ze last van dit geintje hebben. Maar vaak kom ik er pas achteraf achter en dan is het al te laat.
tinus1969
5 jaar geleden
Ik open min of meer tandaard op nieuw tabblad. is namelijk ook sneller als de eerste link niet bevalt (dichtklikken sneller dan herladen).
Rechtermuisknop op back-button geeft overigens soms ook opties om 2 of meer stappen terug te gaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Rechtermuisknop op back-button geeft een lijstje met geschiedenis. Daarmee kan ik de redirect-pagina overslaan. Dat is voorkómt het probleem niet, maar is wel alvast een werkbare work-around ! Thanks
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik open standaard links met middelste muisknop ipv linker muisknop, zo opent het in een nieuw tabblad.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ook geen oplossing voor het probleem, maar werkt soms wel. Heel snel 2x achter elkaar op "vorige" drukken.

Antwoorden (2)

Scherm afsluiten, en via de geschiedenis teruggaan naar de Googlezoekopdracht.
O ja, scherm afsluiten hoeft niet per se
(alleen als je blijft hangen)
Toegevoegd op 08 februari 2019 11:27: tekst
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Scherm afsluiten kan niet eens een optie zijn. Hoe immers bereik je je geschiedenis als je je browser afsluit?
KennisDelen
5 jaar geleden
Ik bedoelde tabblad afsluiten
Dit is waarschijnlijk een instelling om je persé op die site te houden. Dat heb ik thuis ook, dus niet speciaal op computers van het werk. Je kunt dan op het linker pijltje in je brouwser gaan staan. Klik op je rechter muisknop en klik dan in de lijst op Google (je ziet dan een lijst met sites die je van tevoren bezocht hebt). Dat is niet zo omslachtig als via je geschiedenis.