Hoi, wat is het verschil tussen 32 GB (RAM?) en mijn InterneOpslag (5 GB?) op mijn Xperia ZX1Compact?

Ps:
Ik begrijp niet waar ik vinden kan hoeveel Intern geheugen ik daadwerkelijk heb. Op mijn koopakte staat 5 GB maar ik kan me herinneren dat ik minder heb gevraagd (goedkoper ;}). omdat ik toch vrijwel altijd WIFI aanheb. Dat is toch van belang in deze?
Thx voor elk antwoord
Hanny Freedom

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
"ik kan me herinneren dat ik minder heb gevraagd (goedkoper ;}). omdat ik toch vrijwel altijd WIFI aanheb"
Wat jij hier bedoeld is dataverbruik via 4G, dat is je internet. Dat is iets anders dan opslag van telefoon.

Antwoorden (1)

Je haalt een aantal dingen door elkaar.

Je telefoon heeft 32GB interne opslag, dit geeft aan hoeveel apps, foto's, video's en muziek je op je telefoon kan zetten. Ook Android neemt een deel hiervan in.
Je telefoon heeft 4GB RAM of werkgeheugen, dit geeft aan hoeveel apps je tegelijk kan draaien zonder dat je telefoon traag wordt
Je abonnement heeft een datalimiet van 5GB per maand, dit is inderdaad onnodig veel als je bijna alles op Wi-Fi doet.
Als je een abonnement hebt afgesloten met de koop van je telefoon kan je volgens mij die 5GB niet meer veranderen.

Hier kan je je specificaties allemaal bekijken:
https://tweakers.net/pricewatch/986607/sony-xperia-xz1-compact-zilver/specificaties/
---
Met dank aan Kimath voor de tip van datalimiet.
En zie nu ook dat Ritsuka hier ook al op hintte.
Toegevoegd op 23 november 2018 11:42: tekst