Waarom is mijn startpagina verkleind en heb ik reclame aan de zijkant, en bovenaan een krant?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Heb je een screenshot?
LeonardN
5 jaar geleden
Waar gaat het allemaal over? Wat is je:
-systeem (iphone, PC)
-besturingssysteem (iOS, Windows, Android)
-browser (Chrome, Safari, Edge)
-startpagina (startpagina.nl , google.nl)
?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ben ook wel benieuwd. Bij idem zo.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij MIJ bedoelde ik.
LeonardN
5 jaar geleden
@TegenXinnig Bedoel je dat je het probleem herkent? Kan jij in dat geval uitleggen hoe en wat? Want deze vraag is niet te beantwoorden zonder meer info.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@LeonardN: Ja, dat probleem herken ik, Ritsuka vraagt om een screenshot. Wat vraagsteller dus niet doet. Jij vraagt vervolgens aan mij om het hoe en wat uit te leggen. Daar voel ik mij niet toe geroepen..
Dit moet je aan de vraagsteller vragen. of kijk zelf even op www.startpagina.nl
SimonV
5 jaar geleden
Is dat niet een vraag die alleen Startpagina kan beantwoorden?
LeonardN
5 jaar geleden
@Tegenxinnig Je bent de eerste die conformeert dat het om startpagina.nl gaat.
Ik had er al gekeken maar bij mij staat altijd een addblocker aan
Nu ik die uitgezet heb zie ik inderdaad dat er reclamebanners van een krant links boven en rechts van de content bevinden, zoals je dat soms ook ziet op GV of op bijna elke commerciele website die reclamebanners toont. Wellicht is dat nieuw (weet ik niet kom niet vaak op SP en als ik dat wel kom dus met addblocker aan)
Volgens mij is die site niet zozeer kleiner geworden, maar naar links geschoven, of iig is de site uit het midden gecentreerd *wellicht was dat altijd zo. Dat de site kleiner lijkt komt misschien door de banners. Maar wellicht heeft de site wat in breedte ingeboet, dat is dan om plaats te maken voor de reclamebanners. Hoe dan ook. Als je een addblocker neemt als add-on/extensie van je browser dan heb je daar geen last meer van. Ook niet meer op deze site of een andere.

Antwoorden (1)

Dat je de startpagina.nl-site als anders (kleiner) ervaart zal komen door de toevoeging van meer mogelijkheden tot reclamebanners. Als je eerder witte zijkant verdwijnt ten faveure van een gekleurde reclamebanner zal dit de illusie wekken dat de content kleiner is. Dat je reclame ziet van welk bedrijf dan ook op een commerciële website is niet zo vreemd. Dat een reclame zich links, rechts en boven de content bevindt is ook vaker voorkomend. Dit zorgt voor de inkomsten van startpagina.nl die jouw zou een gratis dienst kan leveren.

Voor de mensen die reclameblokkers gebruiken is de site nu uit het midden gecentreerd, dit om plaats te maken voor een reclamebanner rechts (die dus niet getoond wordt net blokker, maar waar wel de ruimte voor gereserveerd blijft).
---
Overigens zie ik nu de krantrecame niet meer verschijnen (zag hem 1x) daarna heb ik geen links-rechts-boven bannercombo meer gezien. Nu krijg ik medium-rechts (5de column) en boven reclame.

Een oud screenshot lijkt er op te duiden dat er eerder enkel een boven reclame was:
http://www.pressrecord.nl/wp-content/uploads/2016/12/Startpagina-screenshot-nieuw.png
Daarbij is de content nog wel in het midden gecentreerd.
---
die jouw zou = die jou zo
Toegevoegd op 05 september 2018 11:34: tekst