Hoe kan ik de eigenaar van een bezette, maar ongebruikte domein contacteren?

Ik wil een domein kopen die helaas al bezet is, dus ik wil graag contact opnemen met de eigenaar van dit domein om te kijken wat er mogelijk is. Hoe kan ik de contactgegevens van deze persoon vinden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Antwoorden (2)

De contactgegevens van deze persoon kan je vinden via de website van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland SIDN: https://www.sidn.nl/.
...
Op die website kan je, als de site een .nl-extensie heeft, de domeinnaam invullen. Daarna vind je de contactgegevens.
Toegevoegd op 22 april 2018 15:17: tekst
6 jaar geleden
Pieter2011
6 jaar geleden
+
Zonder het zelf in de gaten te hebben, gaf ik bijna hetzelfde antwoord als jij. Dat heb ik inmiddels verwijderd.
SentWierda
5 jaar geleden
Verreweg de meeste domeinnamen hebben niet een .nl extensie. Dan is het moeilijk, zo niet onmogelijk, de eigenaar op te sporen.
@Antoni
Dit klopt niet. Contactgegevens van de eigenaar zijn altijd afgeschermd, tenzij je deelnemer van SIDN bent en daar moet je behoorlijk voor betalen.

Het enige wat je kan doen is degene die de domeinnaam in beheer heeft (de registrar) een mail sturen met de vraag of ze je contactgegevens door willen sturen aan de eigenaar van het domein. Heel soms doen ze dat, maar meestal niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
@gerardhendrikx, de vraagsteller zal toch wel enigszins op weg zijn geholpen met mijn antwoord, zo vermoed ik.