hoe zet of stel ik in mijn samsung S7 dat ik toch kan internetten bij iemand die geen wifi heeft?

ik kom vaak bij iemand die dus geen internet heeft maar wil wel kunnen facebooken ofzoiets dus hoe doe ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.2K
LeonardN
6 jaar geleden
Hoe doe je het als je over straat loopt? Zo doe je het ook bij een ander thuis.
Red010
6 jaar geleden
Ook via een hotspot kun je internetten, dit is soms wel tegen betaling. Hoe je een draadloze wifi verbinding maakt met je telefoon kun je waarschijnlijk wel in de handleiding vinden. Hou er rekening mee dat het gebruik van wifi je batterij duur verkort. Maak je geen gebruik van wifi, schakel dit dan uit. Anders gaat je batterij zeer snel leeg. Dit geldt ook voor bluetooth."

Antwoorden (3)

De Samsung S7 kan verbinding maken met een 3G- en een 4G-netwerkt. Zodra je geen wifi-verbinding hebt, zal het toestel automatisch overschakelen op het beschikbare 3G- of 4G-netwerk van je provider. Zodra je weer ergens bent waar je toegang hebt tot Wifi zal het toestel weer overschakelen naar wifi-verbinding. Bij het internetten via 3G of 4G moet je wel rekening houden met je dataverbruik en de hoeveel dataverbruik binnen je abonnement valt.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Hij vraagt hoe je dat doet dus hoe stelt hij dat in
Reddie
6 jaar geleden
@ronron,
AnnBoo8146 meldt: "zal het toestel automatisch overschakelen op ".
Veeg bovenaan je scherm naar beneden, dan krijg je allerlei dingen te zien die je aan of uit kan zetten. Zoek naar de dataverbinding knop, dit is een pijltje naar beneden en een pijltje naar boven naast elkaar.
Als je deze aanzet zou je als het goed is internet moeten hebben via 3g/4g van je provider.
Let er op dat dit wel geld kost en/of van je datalimiet af gaat.
Het kan zijn dat je in de instellingen nog wat aan moet zetten.
Ga hiervoor weer naar het icoontje van de pijltjes, maar in plaats van 1x tikken houd je je vinger ingedrukt op dat icoon.
Nu kom je in de opties terecht. Zorg dat 'mobiele gegevens' op aan staat.

Hier kun je tevens instellen dat je een melding ontvangt als je meer dan een bepaald aantal mb/gb aan data hebt gebruikt.
Toegevoegd op 17 maart 2018 12:55: tekst
Ritsuka
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb 5g wat nu
Ritsuka
6 jaar geleden
Weet je het zeker? 5g is volgens mij nog niet uitgerold in Nederland: https://www.nu.nl/mobiel/5159546/wanneer-kun-in-nederland-5g-gaan-gebruiken.html
LeonardN
5 jaar geleden
Nee 5G is een verwarrende afkorting voor 5Ghz Wi-Fi.
Beste Sona
In Nederland moet je voor verbindingen buiten wifi betalen. Dit noem je 3G of 4G verbindingen. Als je deze vraag stelt bij jouw mobiele aanbieder dan zal hij adviseren om een in je abonnement een 4G bundel te stoppen. Als je al 4G in jouw pakket hebt kun je bij je scherm van boven naar beneden scrollen en dan krijg je allemaal bolletjes te zien, o.a. wifi en mobiele data (wifi is die 3 streepjes en mobiele data is een peiltje omhoog en omlaag) hopelijk heb ik je hier mee kunnen helpen!