Wat moet ik allemaal doen om een website op te zetten?

Is er een website waar een "stappenplan" op staat vermeld? Zoja, waar vind ik die?

Bij het sluiten van de vraag: Ik zal geen beste antwoord kiezen, want alle antwoorden vind ik nuttig!

Dankjewel voor jullie antwoorden!

15 jaar geleden
in: Internet
1.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is het inmiddels allemaal duidelijk geworden?
Antoni
14 jaar geleden
Ja, maar ik zie wel dat het meer werk kost, dan ik dacht.

Antwoorden (6)

Misschien heeft u hier wat aan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel,
http://www.handleidinghtml.nl
http://www.anouksweb.nl
http://www.joomla.org
Om maar wat te noemen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1- website bouwen, vormgeven wat je wilt laten zien.
2- domeinnaam claimen, adres aan (laten) maken waar je site gevonden kan worden
3- je site uploaden, zorgen dat je site op internet staat onder jouw adres.
4- zorgen dat je gevonden gaat worden, Google heeft daar een uitgebreide uitleg over met stappenplan zoals index maken en die hosten.
5- site onderhouden, zorgen dat je site klopt, gegevens up to date houden.
6- een teller aanmaken zodat je kan zien wie je bezoekt en hoe vaak (hoeft niet, maar geeft wel inzicht) zoals Google analitics
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je allemaal 'moet' doen, hangt sterk af van wat je wilt en kunt.

Wil je eenvoudig weg een site maken met wat informatie die je zelf wilt delen, of gaat het om een wat meer 'gerichte' site die bedoeld is om bepaalde mensen te bereiken?

Heb je een beperkt budget of doe je het geheel prive?

Ben je technisch al bekend met het 'jargon' van Internet hosting etc, of ben je een echte beginner?

Afhankelijk van je antwoord de bovenstaande vragen, zal ook het mogelijke stappen-plan verschillen.

Ben je voor iets privé opzoek? Ga eens op de site van je Internet Provider kijken (waarschijnlijk heb je zo'n 10 tot 50mb webruimte en geven ze je uitleg hoe een site te maken).

Wil je iets meer professioneel? Dan kun je de site die hiervoor al werd geadviseerd:
http://www.whelp.nl/4-stappenplan/
of
http://www.mkbservicedesk.nl/53/hoe-maak-website.htm
of
http://www.unity-x.nl/?subID=153&nwID=40

Belangrijk is om je het jargon van het website-bouwen eigen te maken, als je er dieper in wil duiken (maw, als je zelf html wilt schrijven scripting wilt gebruiken).

Al met al, zijn er veel goede informatie bronnen online te vinden. Het is alleen erg afhankelijk van wat je zoekt. Ga voor jezelf altijd eerst na wat je er aan wilt uitgeven en wat je er mee wilt bereiken (wegen de baten tegen de kosten?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het ook laten doen en een vacature op marktplaats zetten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt online heel veel informatie vinden over het opzetten van een website en wat je er allemaal voor nodig hebt.
Ik raad je aan om pen en papier bij de hand te houden en aantekeningen te maken over datgene waar je wat over leest wat de informatie kan misschien wat overweldigend zijn.
Kijk, wat je zeker nodig hebt is webhosting en een domeinnaam voor je toekomstige website.
Webhosting is een service waarmee je ruimte kunt inhuren op een server, zodat je je website op internet kunt plaatsen en de domeinnaam,
dat wordt het adres van je website. Het is verstandig om een domeinnaam te nemen die bij de inhoud van je website past.
Als je een website over vissen voor beginners wilt maken, bestel dan de domeinnaam www.vissenvoorbeginners.nl. Een .nl extensie is overigens een keuze,
mocht je website op de belgische markt gericht zijn, neem dan een .be voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines.
Als je nog geen ervaring hebt met het bouwen van website, kun je makkelijk starten met een sitebouwer. Zo'n programma is onder andere bedoeld voor
beginnende websitebouwers. Een sitebuilder stelt je in staat om zonder kennis van HTML ( de ontwerptaal voor websites ) makkelijk een website in
mekaar te zetten. Je kan ook gemakkelijk plaatjes, tekst en youtube video's toevoegen met een sitebuilder.
Hieronder heb ik 3 nuttige links voor je geplaatst, onder andere van het livepages programma. Bouw alvast zelf je website met livepages (gratis) en neem
een goedkoop hostingpakket bij strato af want die mensen zijn erg goed. Met strato kan je je website op internet zetten. Kan je zelf geen website bouwen, start dan een blog op www.blogger.com of
besteed het werk uit aan een webdesigner en betaal een prijs per uur. Je kan ook nog een website bouw programma kopen die al het werk voor je kan doen, zoals http://www.swiftywebsite.com en dat soort oplossingen zijn nog goedkoper dan de uurprijs van een webdesigner. Succes!