Iemand heeft een website op mijn "VD-Server". Hij wil niet betalen, omdat hij het te duur vindt, mag ik dat dan op zijn domeinnaam vermelden?

Domeinnaam staat op zijn naam, de server wordt door mij betaald en hij laat de website daarop hosten. Het eerste jaar heeft hij betaald. Prijs is zelfde gebleven. Er zijn geen schriftelijke afspraken over opzeggen. Wel over wat hij krijgt aan schijfruimte en dataverkeer.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Jullie zijn een mondelinge afspraak aangegaan, dus daaraan dienen jullie je allebei te houden. Zodra je klant verzaakt te betalen, moet je natuurlijk stappen nemen. Voor niets gaat de zon op, immers.

Mijn aanbeveling. Indien deze situatie zich nog maar net voordoet: verstuur een betalingsherinnering met een ultimatum (2 weken o.i.d.). Als die datum wordt overschreden: leid al zijn verkeer netjes om naar een simpele pagina waarop staat 'This domain has been suspended.' Moet je eens opletten hoe snel hij gaat betalen. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In zijn algemeenheid:
Wanneer een klant niet meer betaald voor een dienst die jij aanbiedt, dan mag jij de dienst toch opschorten?
Klaarblijkelijk is er geen sprake van een contract waarin een opzegtermijn staat.
Er staat dus ook niets vastgelegd over de vergoeding voor de dienst of procedures of beperkingen rond verhoging van de vergoeding voor de geleverde dienst.

In Nederlands:
Kick hem van je server af totdat hij weer betaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je mag niet onder zijn naam iemand voor schut zetten. Je moet hem op de hoogte stellen dat hij niet heeft betaald, hem de kans geven binnen een redelijke termijn te betalen, en dat bij niet betalen de diensten staakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schandpaal mag helaas niet....

Wat heel effectief is.... backup maken van zijn content... account opschonen... ftp blocken en een mooie zwarte pagina neer zetten met een kleine witte tekst:

Bereikbaarheid van de site tijdelijk geschort.
Is dit jou site? Dan weet je wat je moet doen.

Op deze manier maak je niet publiek dat dat hij wanbetaler is. Maar iedereen weet het wel :D