een kubusvormig aquarium heeft ribben van 70 Cm. Hoeveel liter water past er in het aquarium?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
5.7K

Antwoorden (1)

In het aquarium past 343 liter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een liter is gelijk aan 1 kubieke dm, dus 1 dm³.

70 cm is 7 dm.

De inhoud van het aquarium is dus 7 x 7 x 7 dm is 343 dm³.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het kan ook zo:

(70 x 70 x 70) / (10 x 10 x 10) = 343.000 / 1000 = 343 liter.

Je moet delen door (10 x 10 x 10) omdat je drie dimensies (lengte, breedte en hoogte) hebt en dus drie keer het aantal centimeters moet omrekenen tot decimeters.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar dan zit die wel tot aan de rand toe vol, zelf als je alleen maar een visje toevoegd zal het aquarium overstromen !
Amadea
6 jaar geleden
Je vermeerdert geen kennis door alleen het antwoord te geven. Kun je ook uitleggen hoe je aan dat antwoord kwam?