Hoe verbeter je de wifi?

Wij hebben een connectbox van Ziggo. Laptop verbindende met de router levert 41 downloadsnelheid en 3.98 uploadsnelheid op (dit is ons abonnement). Maar met wifi is deze met een beetje geluk 20 download en 2 upload. Wat kan ik hieraan doen? Is het slim om een extra router te kopen en van de modem/router van Ziggo de wifi uit te schakelen om vervolgens de wifi op de nieuwe router aan te zetten? Of heeft dit geen nut?

6 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (1)

In veel huizen heb je belemmerende factoren zoals gewapend beton die wifi tot dramatische snelheden dwingen, en omdat het modem vaak in de meterkast wordt afgemonteerd waar de elektraleidingen die hier ook samenkomen potentieel als extra storing fungeren kun je beter een tweede accesspoint plaatsen in de ruimte waar je het meest wifi gebruikt zoals de woonkamer, of een centraal gelegen plek in het huis zoals onder de trapkast. Dus koop iets van een NightHawk o.i.d. plaats die het meest centraal, en zet die magere wifi in de Ziggobox uit. Moet nog wel opmerken dat tijdens de kerst waar we met z'n alleen allemaal leuke (led)lampjes ophangen dit voor enorme storing kunnen zorgen in het wifi-netwerk, hier gaat zo'n upgrade dan ook marginaal iets verbeteren.