Hoe snel krijg ik mijn geld terug van amazon.de ?

Heb 3a4 dagen geleden iets geprobeerd te bestelen maar dat werd automatisch geanuleerd omdat ik blijkbaar iets nog niet betaald had.
Inmiddels heb ik het al 2 dagen geleden betaald maar mijn geld is wel overgemaakt van mijn bestelling die automatisch is geanuleerd en de bestelling wordt niet verstuurd en mijn geld is wel overgemaakt via IDeal.
Heb 3 dagen geleden aan de telefoon gezeten vanwege de open rekening en het persoon aan de telefoon zij dat het geld van mijn geanuleerde bestelling zou worden teruggeboekt maar na 3 dagen nog niks ontvangen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
25.7K

Antwoorden (2)

Precies hetzelfde gehad als jij. Had een product bij Amazon.de via iDEAL gekocht. Echter werd mijn bestelling geannuleerd omdat ik het geld blijkbaar niet had verstuurd. Wat bleek? Mijn bank had het geld gereserveerd van mijn rekening en niet echt verstuurd.

Maar goed, na contact te hebben gehad met Amazon.de gaf de man aan de telefoon aan dat het bedrag al teruggeboekt was. Na ongeveer een week had ik het bedrag weer op mijn rekening.

Kortom: heb geduld, je geld krijg je terug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je je bestelling annuleert voordat deze wordt verzonden, dan ontvang je een terugbetaling voor het in rekening gebrachte bedrag.
Ga naar: Je bestellingen in Je account.
Klik op: Besteldetails bekijken naast de weergegeven bestelling.
De status van de terugbetaling staat helemaal onderaan de pagina van het Besteloverzicht.
Amazon annuleert geen bestellingen omdat je iets nog niet betaald zou hebben, de behandeling van de bestelling vindt pas plaats ná ontvangst van de betaling. Als het bedrag van je bankrekening is afgeschreven heeft Amazon de betaling geregistreerd.
Amazon is een zeer betrouwbare wereldwijde webwinkel en gaan zeer correct om met klachten.
Als je recht hebt op een terugbetaling kan het ongeveer vijf werkdagen dagen duren voordat het op je eigen rekening teruggestort is.
Heb je besteld door middel van een Giftcard, dan krijg je niets terug bij annulering.