Blijven alle mails in je emailaccount in "Postvak In" altijd er in staan?

Ik vroeg mij af of bv. over 50 jaar alle ontvangen emails nog steeds in je Postvak In blijven staan (tenzij je ze zelf verwijdert) of worden deze op een gegeven moment door Gmail en Hotmail gedeleted?

6 jaar geleden
in: Internet
1.7K
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Als Google failliet gaat staan ze er morgen al niet meer in je Postvak.

Antwoorden (2)

Zoals de regels nu zijn, staan ze er over 50 jaar nog in.
Tenzij je een bepaalde tijd niet hebt ingelogd op je account.

Toegevoegd na 6 minuten:
Gmail heeft dit wel in de voorwaarden staan, maar zegt (sinds kort) je account normaliter in zo'n geval niet op te heffen.
SimonV
6 jaar geleden
Dat ligt aan de "Postvak In" die je bedoelt.

Online wordt bijvoorbeeld je complete Outlook.com (Hotmail) account verwijderd als je niet eens per jaar inlogt en raak je op die wijze alle mail kwijt. Als je echter je mails offline bewaart op je PC zullen deze nooit verwijderd kunnen worden behalve door jezelf of hardware falen (harde schijf crash).

Toegevoegd na 3 minuten:
Een waarschijnlijker probleem na 50 jaar is dat een mailbox is volgelopen, dit gebeurt veel bij providermailservices. De verzender krijgt dan te lezen dat de mail niet wordt ontvangen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hotmail ben ik ooit mee begonnen, verwijderde mijn account toen ik ziek was en een week niet kon inloggen. Dus een jaar... ze hebben geleerd of zich aangepast. Begrijp ik dat de enige manier om te voorkomen dat al je e-mails ooit verdwijnen , behalve als je huis in brand vliegt , is om alles te printen en 'antiek' in een ordner op te bergen?
Ik dacht dat dit niet kon. Heb hier eens een vraag over gesteld. Verbazend.
LeonardN
6 jaar geleden
De kans dat je e-mails verdwijnen als je ze online en offline bewaart is verwaarloosbaar. Elke manier van opslag heeft z'n zwakte, maar als je twee of meer manieren gebruikt is de kans dat het tegelijkertijd mis gaat zo goed als onbestaand. De opslagplekken moeten wel verschillend zijn. Op een harde schijf en driedubbel uitgeprint is minder veilig als dat allemaal op een locatie is. In dat geval kan je beter online je mails bewaren en op je harde schijf een kopie bewaren. Dan heeft een lokale ramp geen invloed.
Dat hotmail vroeger op kortere termijn je mail bewaarde klopt, maar dat was 30 dagen op zijn kortst voor zover ik weet. Ik gebruik hotmail ook al even en ben ook zo een keer mijn mail kwijtgeraakt. Als dat wekelijks zou gebeuren was dat me vaker gebeurt.