Hoe kan ik zo snel mogelijk mijn email account verwijderen?

Ik zou heel graag mijn hotmail account willen verwijderen omdat mijn ex er (vraag me niet hoe) toegang tot heeft gekregen. Ik heb inmiddels een nieuw email adres en ik heb al mijn accounts (Facebook, bol.com, enz.) al op dat email adres gezet. Maar nu wil ik dat andere dus verwijderen. Ik heb al op de site van Microsoft Nederland gekeken en daar staat dat ik het account op non-actief kan zetten en dat dan (als ik in de tussentijd niet inlog) binnen 270 dagen mijn account definitief verwijderd zal worden. Maar dat vind ik niet zo'n fijn plan, want mijn ex heeft dus nog steeds toegang tot dat account en als hij in die periode inlogt, wordt mijn account weer geactiveerd. Kan ik op een andere manier zo snel mogelijk van mijn account afkomen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
2.4K
ronron1212
6 jaar geleden
Pas je wacht woord aan en ze kan er niet meer in.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja blijkbaar kan het ook 60 dagen duren voor zover ik zie. misschien is het inderdaad beter om je wachtwoord te veranderen wat die persoon boven mij zei.
Utrecht
6 jaar geleden
Ik begrijp de drastische maatregel van account verwijderen niet.
Wachtwoord veranderen en je probleem is opgelost. Toch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zou je wachtwoord gewoon kunnen veranderen.
Kan je ex er ook niet meer in .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ Utrecht.
Nee, in dit geval niet zo eenvoudig, want de " Ex" heeft het wachtwoord en is dan ook bekend met evt gegevens van het account en kan hij het wachtwoord weer veranderen.
Het wordt dan "touwtrekken" ..... Beste is alle gegevens wijzigen van het account.
Ook verbonden apparaten - via Microsoft account,
dus "zijn apparaat" - waarvan hij inlogt - zal niet meer werken, nadat je het verwijdert
Herstel- of contact- email en/of Tel # veranderen. Dus zoveel mogelijk veranderen naar nieuwe gegevens. Sluiten van email en Outlook.com account is ook mogelijk.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12412/microsoft-account-how-to-close-account
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nog iets -bv Verificatie in twee stappen instellen
https://support.office.com/nl-nl/article/Uw-e-mailaccount-van-Outlook-com-helpen-beschermen-a4f20fc5-4307-4ece-8231-6d4d4bd8a9ba?omkt=nl-NL&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Antwoorden (1)

Volgens mij is de makkelijkste manier om te voorkomen dat jouw ex jouw hotmail account ingaat, het wachtwoord veranderen.

Het lijkt er inderdaad op dat het 60 dagen duurt voordaat je account verwijderd wordt, en dat je daar niet omheen kunt.