Zoekt dongle met internet automatisch ander netwerk als je de grens over rijdt in je auto.?

Zoekt dongle met internet automatisch ander netwerk als je de grens over rijdt in je auto. Of moet ik nog instellingen dan wijzigen.
Ik hoorde dat internet kosten hetzelfde zijn in het buitenland, of moet ik dan nog instellingen wijzigen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wellicht kan je even de leverancier van de dongle/abonnement melden? Het lijkt me stug dat je de dongle kan gebruiken in het buitenland, laat staan met dezelfde kosten/binnen je abonnement.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Het lijkt me stug dat je de dongle kan gebruiken in het buitenland, laat staan met dezelfde kosten/binnen je abonnement" Dat is juist sinds 1 Juli aangepast(voor heel de EU dan)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oeps, het 1 Juni zelfs.
https://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond/10203/alles-over-de-afschaffing-van-roamingkosten-in-europa

Antwoorden (1)

De (gprs)dongle zoekt automatisch een ander netwerk als deze behoort tot de roaming /peering-partners van je provider. Dus stel je hebt een abbo van KPN, dan zal deze bij België automatisch naar Proximus gaan. Vodafone zit bijna in heel Europa dus die heeft weinig roaming-partners en zie je daar wat meer stroeve overgang naar een andere provider.