Hoe weet ik of de verkoper mij niet bedreigt op tweedehands site ?

Hoe weet ik of de verkoper mij niet bedreigt op tweedehands site? ik was al paar keer al bedreigt op tweedehands site maar. Hoe weet ik als ik tweedehands site of de verkoper is te vertrouwhaar is ? op 2dehand. be dat kun je het zien maar op marktplaats.nl . Daar is moeilijke het is over de verkoper of het is niet te vertrouwbaar is ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
6 jaar geleden
spreek af dat het opgehaald word op een openbare drukke plek, dan zijn er genoeg mensen in de buurt als er wat is.

Antwoorden (1)

Of iemand te vertrouwen is, of hij betrouwbaar is, dat heeft te maken met bedriegen, niet meteen met bedreigen. Wie je bedriegt is onbetrouwbaar, niet te vertrouwen.

Marktplaats.nl geeft adviezen voor veilig handelen.

Op deze website http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/ vind je:

Top 5 tips voor veilig handelen
Doe online niets wat je in het dagelijks leven ook niet zou doen!

1. Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

2. Bekijk hoe lang de verkoper actief is op Marktplaats, check zijn andere advertenties en maak persoonlijk contact.

3. Controleer de verkoper: Google zijn gegevens, check fora zoals Opgeletopinternet.nl en check telefoon en bankrekeningnummer via het Meldpunt Internetoplichting.

4. Betaal het product via PayPal en je aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd.

5. Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden als Western Union.

Hier https://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/kopen.dot.html vind je meer adviezen om veilig te kopen via Marktplaats.nl.

Op deze website https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html waar Marktplaats.nl naar verwijst, kan je (de betrouwbaarheid van) de verkoper checken aan de hand van de gegevens die je van hem hebt.
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Plus. Aan zo'n antwoord heeft vraagsteller heel veel.