is er een apparaatje waarmee ik overal wifi heb om te internetten?

was op een camping zonder internet en wifi heel irritant
is er een apparaat wat ik aan mijn ipad kan koppelen zodat ik toch kan internetten?
wel abnonnement hoort daar bij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.8K
paulus811
6 jaar geleden
Soms kun je je mobiele telefoon instellen als hotspot en daarmee verbinden op de ipad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan tegenwoordig met bijna elke smartphone.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
duplo, ik heb mijn reactie per ongeluk bij het antwoord gezet. Kijk maar even, het kan ook zonder Wifi, kost wel wat hardware erbij (dongel en OTG kabel. Android dan. Voor iPad zie ik dat het ook kan. Wat voor abonnement, kun je bhet best zoeken bij aanbieders: soms mag er geen telefoonkaart in die dongels, of kan het niet eens. Maar ruwweg een databundel of prepaid, en dan vaak net wat meer omdat de zaak toch betaalt, en zonder gesprekken. Men raadplege de providersiyr, of belle. Het bestaat ook prepaid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank jullie ik heb mijn iphone nu als hotspot

Het beste antwoord

We are calling it... the iPhone

Door op je iPhone persoonlijke hotspot aan te zetten is het mogelijk andere apparaten door midel van wifi met op het abonoment van je iPhone te laten internetten. Zo is het ook mogelijk om een laptop of de ipod touch van je kind te laten verbinden met het internet. Let op! want de data die op de verbonden apparaten wordt verbruikt gaat allemaal af van het abonnement van de iPhone, stel daarom een moeilijk te kraken toegangscode in.

De persoonlijke hotspot schakel je in door vanaf instellingen naar persoonlijke hotspot te gaan en daar de schuifknop over te halen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit antwoord is in feite een vernauwing van wat al een tijdje in de reacties staat: alle moderne smartphones kunnen hiervoor gebruikt worden.
We noemen het dus NIET een iPhone. Je zegt toch ook niet, als iemand vraagt of er iets is waarmee je op de snelweg kunt rijden: Dat noemen we een Volkswagen? Tenzij je dealer bent natuurlijk, of je wat vergaloppeerd hebt op de beurs met opties VW.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je het werkt

Andere antwoorden (1)

dat is een mobiele router, ookwel mifi router genoemd. Daar kan je een simkaart in plaatsen en via 3G of 4G gebruik maken van het internet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het ook met een dongel kunnen? I n de USB Host modus? Internetten dan, want dan is het geen Wifi. Belast twee accu's een stuk minder denk ik..
Ik heb bedraad internetten geprobeerd, met een OTG kabel en een USB netwerk-adapter van nog geen tientje. Ging als een speer. Maar daar hoef je niks aan in te stellen, dus geen interface nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Yep: Het kan zelfs zonder Wifi, Voor Android opgezocht. MZal vooor Apple vasst ook kunnen. een dongell. Klein, en hier eeen voorbeeld, 3g. Zal vast ook voor 4g bestaan. maar als je ook een mobiele telefoon hebt, scheelt dat een extra abonnement (zie andere antwoorden) Er omt een adapter bi, eenmalig eeen euro of 7, maar dan heb je ook wat. Internetten meeen kabel, loeisnel (nog een adapter in dat geval, 8 a 10 euro. https://www.xda-developers.com/connect-any-3g-dongle-to-any-android-tablet/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met mifi, heb je 1 apparaat, waarmee alle anderen kunnen internetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een mifi is dus een gemankeerde smartphone? Je kunt er iets mee dat ook met een smartphone kan, maar dan alleen dat ene, en verder niks: niet bellen, niet Whatsappen of YouTube kijken enz. OK: ook niet FB'en, en dat is juist een verbetering. Maar voor de rest snap ik het voordeel niet: een smarthpone in de Hotspot stand IS een mobiele router, waar andere apparaten mee online kunnen. Tegelijk. Oftewel: een netwerk vormen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toevoeging: een los MiFi apparaatje is wel goedkoper dan een smartphone, dus als er niet altijd een telefoon beschikbaar is om als hotspot te gebruiken, is zo'n router met een simkaart erin de voordeligste oplossing. En je kunt zo'n ding van nog geen 3 tientjes natuurlijk noemen zoals je wilt. Dus ook 'The iPhone'. Maar ik denk dat het in het apparaatje zelf, dus als naam om in te loggen, zonder spatie moet. O.a. te koop bij: https://www.routercenter.nl/category/246019/mifi-routers.html?sort=price&dir=a&page=1&items=24