wat is een dongel?

Ik heb thuis internet van KPN en wil als ik onderweg ben toch kunnen internetten. Heb geen smartphone of i.d.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (2)

Een dongel is een stukje hardware dat via de USB poort aangesloten kan worden. Deze dongel is eigenlijk een modem maar dan voor mobiel internet. Dankzij de dongel kunt u overal waar u ook bent, het internet op met bijvoorbeeld uw laptop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Yep. Albert Heijn had/heeft ze ook. prepaid, of met een abonnement. Zet a.u.b. alle automatische updates uit, anders ben je de sjaak.
ik heb ooit een "dongel" gehad.
eerst had ik de basis software aangekocht voor het aansturen van mijn cutterplotter om stickers en letters te snijden en later besliste ik die software te up-graden naar een hogere versie. daarvoor kreeg ik na betaling een "dongle" toegestuurd die ik tussen mijn seriele of printeraansluiting en de computer moest plaatsen zodat ik de hogere versie kon gebruiken.
die "dongel" was dus in mijn geval een soort filter...
ik hoop dat je hiermee geholpen bent.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zal de min even uitleggen: Een dongle kan allerlei toepassingen hebben. In jouw geval was het een hele specifieke namelijk een:
https://en.wikipedia.org/wiki/Software_protection_dongle De vrager echter heeft het over internet onderweg. Een 3g/4g-modem-dongle.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_broadband_modem#3G Het antwoord staat dus heel ver van wat de vrager wil weten. Ook al is de informatie op zich juist.