Hoe kun je je archiefmappen in je hotmailaccount makkelijk verplaatsen naar je andere hotmailaccount?

Ik heb een hotmailadres welke ik wil opheffen maar veel emails die ik toendertijd via dit oude emailaccount heb ontvangen, zitten in mappen en wil ik niet kwijt maar als ik het oude emailaccount ophef dan verdwijnen die emails in de diverse mappen óók. Nu kan ik ze handmatig gaan opzoeken in al mijn mappen en dan doorsturen naar mijn nieuwe hotmailaccount en dan van daar uit weer in de diverse mappen stoppen maar dat is een enorme klus. Weet iemand een makkelijkere manier?

6 jaar geleden
in: Internet
1.3K
SimonV
6 jaar geleden
Kun je geen alias maken van je nieuwe adres. Deze primair maken en vervolgens je oude adres verwijderen? https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12407/microsoft-account-manage-aliases
tham
6 jaar geleden
Ja maar dan blijft nog steeds het probleem dat alle mails die aan dat oude emailadres gekoppeld zijn óók uit mijn mappen verdwijnen, hetgeen ik dus niet wil.
SimonV
6 jaar geleden
Dat weet je zeker?
tham
6 jaar geleden
Tsja, dat is dus het probleem. Als ik mijn oude mailaccount verwijder om dat te checken en het blijkt dan dat alle mails in mijn mappen die aan dat oude mailadres vastzitten óók weg zijn, dan ben ik dus alles kwijt.

Antwoorden (1)

Mappen kun je heel makkelijk verplaatsen in het mailprogramma Mozilla Thunderbird. Maak voor je beide hotmailaccounts in Thunderbird accounts aan in Thunderbird. Zie de eerste link voor een beschrijving hoe je dat doet. (Volg hier wel de instellingen onder "Instellingen voor IMAP-mailaccounts", anders wordt je mail van de server afgehaald.)

Vervolgens kun je de mail van het ene account naar het andere kopiëren of verplaatsen door mails uit de map van het ene account te slepen naar een map uit het andere account. Als je de mails sleept verplaats je ze, en als je tegelijkertijd de CTRL-toets ingedrukt houdt kopieer je ze.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie de plaatjes in onderstaande link ter illustratie.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan nog de link die beschrijft hoe je (hotmail)accounts aanmaakt in Thunderbird