Mag ik deze afbeelding gebruiken voor mijn website?

Hallo,

Voor foto's op mijn nieuwssite wil ik afbeeldingen gebruiken. Best logisch.

Echter weet ik niet wat 'rights managed' betekent.

Neem bijvoorbeeld deze afbeelding: http://www.gettyimages.nl/license/677913358.

Ik zie in de beschrijving staan (Photo credit should read JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP/Getty Images).

Betekent dit dat ik de afbeelding met watermerk mag gebruiken gezien er de credits in staan, of moet ik toch nog contacteren voor een licentie?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, je kunt die foto gebruiken (alleen voor redactionele doeleinden).
Nee, dat is niet gratis. Je moet er een licentie voor kopen. De kosten daarvan zijn voor een 'right managed' foto afhankelijk van de manier hoe jij de foto wil gebruiken (digitaal of gedrukt, formaat, soort site, aantal bezoekers, etc).

"Rights managed- en rights-ready content worden gelicentieerd voor specifieke gebruikstypes en de prijs is gebaseerd op factoren zoals grootte, plaatsing, gebruiksduur en geografische distributie."

Gewoon even klikken op de link 'right managed' en je komt automatisch op de pagina licentieovereenkomsten van Getty Images.

Rechts in beeld naast de foto staat:
" Materiaal met gebruiksbeperking
Dit beeld kunt u niet online licentiëren. Neem contact met ons op als u dit beeld wilt licentiëren."

Het is nadrukkelijk niet de bedoeling (en niet toegestaan) om de foto gewoon van de site te trekken en te gebruiken. Daar ga je flink gedonder mee krijgen als je dat wel doet!
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, nu zie ik het inderdaad. Dank voor het antwoord!