Hoe kan ik niveau 3 MBO in een jaar doen ?

ik zit momenteel op het niveau 3 van mbo ICT opleiding, maar het duurt lang ( 2 tot 3 jaar ), mijn vraag is, kan ik van niveau 2 naar 4 direct gaan ? of weten jullie misschien een school waar het niveau 3 minder duurt ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zit nu in 3 zeg je maar je wil van 2 naar 4? Je zit toch niet in 2?
En alle MBO opleidingen zijn landelijk even lang. Studeren kost nou eenmaal tijd. Je kunt geen opleiding van 3 jaar in 1 jaar proppen. Voor niets gaat de zon op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, ik ken iemand die heeft wel zijn MBO 4 AO gehaald in 1 jaar in plaats van 3 jaar

Het beste antwoord

Je kunt meestal niet rechtstreeks van niveau 2 naar niveau 3. Je moet dan eerst niveau 3 afmaken. De opleiding van niveau 4 wordt echter al grotendeels in niveau 3 gegeven. Dus als je van niveau 3 naar niveau 4 gaat, dan hoef je vaak nog maar een jaar naar school.

Er is een aantal uitzonderingen op deze regel. Als je 21+ bent, dan kun je een 21+ toets doen om je niveau te testen. Mocht dit uitkomen op niveau 4, dan kun je instromen in dit niveau. De tweede mogelijkheid is dat je opleiding de mogelijkheid heeft om versneld de opleiding af te ronden. Je moet dan wel veel aanwezig zijn, goede cijfers halen, een goede beroepshouding hebben en meer van dat soort voorwaarden. Als je vaak te laat komt, onvoldoendes haalt, je huiswerk niet maakt en niet sociaal bent naar docenten en medeleerlingen, dan kun je dit wel vergeten.

Vergeet niet dat er een groot verschil zit tussen niveau 2 en 4. Niet iedereen kan niveau 4 halen of zelfstandig genoeg studeren. Bij niveau 2 word je veel meer aan de hand meegenomen en voor veel studenten is het wennen dat dit in niveau 3 anders is, laat staan niveau 4.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat is antwoord die ik zocht !