Jij hebt de onderste optie nodig. Daarmee kun je contact opnemen.
Succes!

"Heb je een vraag over RTL of algemene onderwerpen kijk dan of je vraag bij de Veelgestelde Vragen staat.

Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact op met de afdeling Publieksservice"(bron)

Toegevoegd na 4 uur:
Dit kan ook: https://help.rtlxl.nl/hc/nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is het antwoord? Ik zie geen mailadres niet in je antwoord niet in je link.
fremar
7 jaar geleden
http://rtlxl.nl/#!/help
RTL heeft natuurlijk veel e-mailadressen.
Je zou je idee naar customercare@rtl.nl kunnen sturen.

Toegevoegd na 10 uur:
Als je een idee mailt, kan RTL er overigens zo mee vandoor gaan. Als je wilt proberen dit te voorkomen, zou je het idee eerst moeten registreren.
Let op: met die vastlegging krijg je alleen een bewijsmiddel in handen voor wat betreft de datum waarop je TV-format is ontstaan. Het is niet zo dat een registratie (bij welke instantie dan ook) het auteursrecht in het leven roept. Dit bewijsmiddel kan echter toch goed van pas komen. Als je format wordt gekopieerd dan dien je namelijk te bewijzen dat het al eerder bestond. Als de totaalindrukken van de beide formats in voldoende mate overeenkomen, wordt al snel aangenomen dat het jongere format in auteursrechtelijke zin is ontleend aan het oudere format en er dus sprake is van inbreuk.
Er zijn verschillende, praktische manieren om een format te registeren. Een goedkope en betrouwbare methode is registratie bij het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom. Dat kan online voor € 35,- Andere mogelijkheden zijn registratie bij CC-proof (€ 75,- per jaar) of de notaris.
Let wel: deze mogelijkheden betreffen registratie van een document. Werk je idee daarom altijd uit in een gedetailleerde beschrijving met de volgende inhoud:
– Titel
– De set
– Belichting
– Cameraposities
– Cameravoering
– Setting, look&feel
– Atmosfeer
– Muziek
– Hosts/crew/presentator
– Voice-over
– Deelnemers
– Graphics
– Intro
– Spelregels
– Rondes
– Finale

Toegevoegd na 10 uur:
Voor de duidelijkheid: een idee is juridisch gezien volledig vogelvrij. Iedereen kan en mag het pikken, juist omdat het slechts een idee is. De enige mogelijkheid om een idee voor een televisieformat te beschermen is zorgen voor een goede uitwerking van het basisidee.
SimonV