Hebben derdewereldlanden minder websites dan westerse landen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enige wat ik zo snel kon vinden was dit
http://research.domaintools.com/statistics/ip-addresses/ Is niet wat je exact vraagt maar geeft een aardige indicatie van hoe het verdeeld is. Een land met 10x zoveel statische adressen (internetaansluitingen) zal onwaarschijnlijk 10x minder websites hebben.

Antwoorden (1)

Per definitie niet, maar er zit een technisch aspect in waar je rekening mee kunt houden. Ongeacht in wat voor land je zit, je kunt websites openen over de hele wereld. Daarnaast hoeft een Nederlandse website (bij. www.google.nl) helemaal niet in Nederland te bestaan, deze kan verdeeld zijn over meerdere datacenters over de hele wereld.
Er is hier in 2013 een onderzoek naar geweest, de resultaten zijn hopeloos verouderd maar je kunt er een goed idee van krijgen hoe de ontwikkeling destijds liep.
http://royal.pingdom.com/2013/03/14/web-hosting-countries-2013/