Is het mogelijk om een website (tijdelijk) te blokkeren?

Zou ik een site kunnen blokkeren zodat ik er zelf niet meer op kan? Is het dan ook mogelijk om deze site weer te deblokkeren mocht ik het nog wel een keer nodig hebben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
3.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
er zijn plugins voor je browser, welke gebruik je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebruik met name Chrome
Ritsuka
7 jaar geleden
https://chrome.google.com/webstore/detail/block-site/eiimnmioipafcokbfikbljfdeojpcgbh https://chrome.google.com/webstore/detail/stayfocusd/laankejkbhbdhmipfmgcngdelahlfoji Hier heb je 2 voorbeelden, je kunt instellen dat je er helemaal niet op mag, of bijvoorbeeld maximaal een half uur.

Het beste antwoord

Ja, je kunt websites blokkeren en later deblokkeren.

Websites blokkeren in Internet Explorer
Ga naar Extra (wiel icoon) - Internet-opties.
Ga naar het tabblad Inhoud.
Klik bij Internetrestricties op Inschakelen.
Klik zonodig op Doorgaan.
Ga naar het tabblad Goedgekeurde websites.
Typ het adres van de website in het bovenste venster, bv. http://www.spelletjes.nl
Klik op Nooit. OK.
Geef een wachtwoord op. OK.
De website is nu geblokkeerd.
Bewaar het wachtwoord op een veilige plaats.

Websites blokkeren in Chrome
Chrome heeft geen ingebouwde optie om websites te blokkeren. Hiervoor kan wel een extensie worden geïnstalleerd zoals SiteBlock of Productivity Owl.

Websites blokkeren in Firefox
Firefox heeft geen optie om hele websites te blokkeren. Om een websites te blokkeren kan wel de plugin Blocksite worden geïnstalleerd.

Alternatief
Door het aanpassen van het Host-bestand kun je één of meerdere websites onbereikbaar maken. De blokkering werkt op de gehele computer, in alle browsers. Als de geblokkeerde website wordt opgevraagd verschijnt een gewone foutmelding: pagina niet beschikbaar. Om de blokkering op te heffen is het nodig om het Host-bestand opnieuw aan te passen. Je moet administrator op de computer zijn om deze aanpassingen te kunnen maken.

Website blokkeren in Windows 10 en 8
Ga naar Start of het blokjesscherm en typ in: klad.
Klik op Kladblok.
Kies in het menu Bestand - Openen.
Blader naar de map c:\windows\system32\drivers\etc
Zet de selectiepijl rechtsonder op Alle bestanden.
Open het bestand hosts.
Onder de regel 127.0.0.1 localhost kun je regels toevoegen, bijvoorbeeld:
127.0.0.1 http://www.spellen.nl
Bestand - Opslaan.
Na opnieuw opstarten van de browser is de website geblokkeerd.

Voor linken van plugins en meer info zie:
http://www.webwijzer.nl/beveiliging/website-blokkeren.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Onderstaande programma's zijn bedoeld om jezelf tijdelijk af te sluiten van tijdrovende websites, zoals bijvoorbeeld Facebook of YouTube. Ze werken in alle gangbare browsers, en als de timer is ingeschakeld kun je ze niet gemakkelijk uitschakelen of verwijderen. Je zal dan moeten wachten tot de opgegeven tijd verstreken is.
Cold Turkey
FocalFilter
Freedom
SelfControl
AppBlock - Stay Focused
SimonV