mijn vraag is of ik tv kan kijken op mijn beeldscherm als ik een ethernet verbinding aanleg tussen mijn tv en mijn beeldscherm?

Ik zat te denken aan ethernet kabels met powerline adapters. dan heb ik geen onnodige kabels door het huis lopen en dan heb ik als het goed is nog een HD ontvanger nodig om tv te kunnen kijken. Ik heb gister de hele dag op internet gekeken hoe ik dat moest doen maar ik snapte het niet en ik zou dus graag willen weten of ik met een ethernet verbinding en een hd-ontvanger gewoon tv kan kijken op mijn beeldscherm? zo ja hoe moet ik dat dan installeren? en zo nee hoe kan ik dat wel?

P.s. bestaan er ook ethernet -> HDMI kabels want ik heb geen ethernet ingang in mijn beeldscherm. ;)

alvast bedankt voor het reageren.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
7 jaar geleden
Je kan toch via wifi gewoon tv kijken op je laptop of pc.
paulus811
7 jaar geleden
Waarom kijk je niet gewoon tv op je tv? Wat jij wil via ethernet kan niet, tenzij je Ziggo als provider hebt en gebruik kunt maken van Ziggo Go. Maar daarvoor hoef je geen kabels te trekken.
ronron1212
7 jaar geleden
@paulus811 ik heb kpn en kijk ook gewoon tv op mijn laptop via wifi
paulus811
7 jaar geleden
Ronron, kijk je dan echt live tv en alle zenders?
ronron1212
7 jaar geleden
Ja @paulus811
Ritsuka
7 jaar geleden
Als je KPN hebt kun je gewoon iTV online gebruiken, dan heb je alle zenders van je reguliere tv
ronron1212
7 jaar geleden
@ritsuka dat kan bij andere providers ook ziggo enz.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oke bedankt voor de reacties maar ik zit bij ziggo met horizon go kan ik kijken op mijn laptop maar ik moet elke keer als ik het opstart weer opnieuw inloggen met de inloggegevens die ik niet hebt dus wil ik het graag op mijn tv doen
paulus811
7 jaar geleden
Maar die inloggegevens opvragen lijkt me eenvoudiger dan kabels aanleggen.

Antwoorden (1)

https://www.allekabels.nl/hdmi-versterker/1784/1196512/hdmi-verlenger-via-utp.html?gclid=CjwKEAiA17LDBRDElqOGq8vR7m8SJAA1AC0_ibuaLn8pjd5uS3HmuYwfxqKKex3NtooVQ7478XEKUhoCsvHw_wcB

Dit is volgensmij een prima oplossing hdmi --> ethernet --> powerline --> ethernet --> hdmi. Volgensmij moet dit wel prima voor te stellen zijn. Een nadeel is dat de maximaal ondersteunde resolutie 1080p is (dus maximaal hd, geen 4k ondersteuning)

Toegevoegd na 5 minuten:
Wel is het zo dat powerline aansluitingen naar mijn weten een vrij zwakke overdrachtssnelheide hebben. Verder bestaat de kans dat het betreffende verzend en ontvangapparaat in de knoop komt met andere apparaten. Bij het inpluggen van de verzenender en de output van de ontvanger is btw geen internetverbinding. Het beeld wordt namelijk enkel verstuurd daardoor is er geen internetverbinding, alleen een verbinding tussen de verzender en de ontvanger. Enkel een netwerk tussen twee punten. Ook vervelend: wisselen van zender op je hd-ontvanger. Maar ik weet niet hoe u dat opgelost heeft.