Hoe kan ik voorkomen dat ik een mail verstuur naar een specifiek emailadres?

Als in het veld Ontvanger een bepaald e-mailadres staat, dan wil ik dat die mail niet verstuurd wordt. Is zo'n regel in Gmail of een ander programma in te stellen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
7 jaar geleden
Wat bedoel je nu?
paulus811
7 jaar geleden
Waarom geef je dat adres dan uberhaupt eerst in?
Erna55
7 jaar geleden
Het lijkt me het gemakkelijkst om dat adres niet in te voeren.
Waarom voer je het in wanneer je geen mail wilt versturen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wellicht dat de vrager bedoelt na een "reply all" by een cc-mail.
Amadea
7 jaar geleden
Gaat het over een automatische reply? Dus dat een bepaald persoon die niet mag krijgen?
samaiphon
7 jaar geleden
ja kan natuurlijk "all reply" doen zoals iemand voorstelde en daarna uit de adresbalk dat ene adres terug verwijderen...

Antwoorden (3)

Vermoedelijk bedoel je bij een nieuw te schrijven e-mail dat je eerst gevraagd wordt wie de geadresseerde is?
Ook als ik een 'reply' e-mail wil schrijven, maar niet het risico wil lopen te vroeg te versturen, kan dit gebeuren.

Mijn oplossing is je eigen e-mail adres in te voeren als geadresseerde , zodat je niet iets verkeerd verstuurd. Het heeft me al een paar keer behoedt voor verkeerd verzenden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus het specifieke e-mailadres uit de balk verwijderen en vervangen door je eigen e-mail adres.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je uitleggen waarom je dan je eigen mailadres invoert?
Ivana
7 jaar geleden
Ik begrijp Jodocus wel. Als je per ongeluk op de knop verzend drukt, gaat de mail naar jouzelf en niet naar een ander. Pas als alles in kannen en kruiken is, vervang je je eigen e-mailadres voor het definitieve. (Bedoel je het zo Jodocus?)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies Ivana, meerdere keren gebeurde dit voordat ik deze oplossing bedacht en het werkt. Niks moeilijk gedoe van iets instellen, gewoon op het laatst het e-mailadres vervangen door het juiste. Bovendien als je het vergeet, krijg je zelf die e-mail binnen, nog niks aan de hand toch.
Als je Google Apps For Business gebruikt kun je de add-on Postini installeren waarmee je uitgaande mails kunt blacklisten of whitelisten. Staat het gewenste emailadres op de blacklist dan wordt deze niet verstuurd, ook niet als bulk in de CC of BCC met andere recipients....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik los dat eenvoudig op door één voor één de mailadressen aan te vinken. ge moet dan wel voorzichtig zijn dat je dat adres dat je niet wil gebruiken OOK niet aanvinkt.
natuurlijk als je naar tientallen mailadressen moet versturen een hachelijke onderneming!