Hoe log ik in op een IP adres?

Voor het opnieuw instellen van mijn zonnepanelen moet ik naar een IP adres welke op een kastje staat, echter ik krijg steeds de volgende tekst in beeld:

"Deze site is niet bereikbaar

De verbinding is opnieuw ingesteld.
Probeer het volgende:
Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Netwerkcontrole uitvoeren
ERR_CONNECTION_RESET
Opnieuw ladenDETAILS VERBERGEN
Controleer je internetverbinding
Controleer alle kabels en start alle routers, modems of andere netwerkapparaten die je gebruikt, opnieuw op.
Sta Chrome toe via je firewall- of antivirusinstellingen het netwerk te gebruiken.
Als dit programma al wordt vermeld als een programma dat toegang heeft tot het netwerk, kun je proberen het uit de lijst te verwijderen en het opnieuw toe te voegen.
Als je een proxyserver gebruikt...
Controleer je proxyinstellingen of neem contact op met je netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als je denkt dat je geen proxyserver zou moeten gebruiken: Ga naar het menu 'Chrome' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje naast 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.

Weet iemand, in Jip en Janneke taal hoe ik er "toch kan komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
7K
gvrox
7 jaar geleden
Op welke manier zijn je zonnepanelen op jet thuisnetwerk aangesloten ? Of moet je je laptop direct op dat "kastje" aansluiten ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze hebben een speciaal kastje welke is aangesloten op het netwerk. Op dit kastje staat een ip adres. Volgens een deskundige moet ik dat adres in mijn browser intypen, maar ik kom er niet in/op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer het IP adres eens te 'pingen'?
Dat doe je door een 'cmd' in het uitvoervenster typen waardoor je een zwart scherm tevoorschijn tovert, hier typ je: ping dus bijv. ping 192.168.10.100 je moet dan 4x een antwoord krijgen van dat kastje. Als je geen antwoord krijgt dan zul je het kastje terug moeten brengen in de standaard fabriekstand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer eens je router binnen te gaan (ook dmv een ip-adres in je adresbalk). Daar staan alle aangesloten apparaten en dus ook het ip van al die apparaten. Waaronder dus ook jouw kastje voor de zonnepanelen, vervolgens bezoek je het ip-adres van het kastje die daar staat en dan zou je er in moeten zijn. Ik gok namelijk dat het kastje een dynamisch IP heeft en geen statisch. Dus dat verandert met de zoveel uur, meestal 24.

Het beste antwoord

Dan bestaat die website niet meer, of hij is "verhuisd" naar een nieuw IP-adres. Je kunt namelijk normaliter gewoon zoeken op IP-adres ; webadressen zijn eigenlijk alleen maar een manier om die wat herkenbaarder te maken. Maar als je bijvoorbeeld naar een nieuwe provider (server) verhuist, verhuist ook het IP-adres van je website. Terwijl de naam vaak hetzelfde blijft. Niet zo slim van ze om alleen het IP-adres op het kastje te zetten.

Er zit dus weinig anders op dan googelen op de naam van het bedrijf om te kijken of ze überhaupt nog bestaan, en waar nu de website zit.

Toegevoegd na 46 seconden:
Dit is uiteraard als je Internetverbinding goed is en je verder overal kunt komen ; daar mekkert je computer nu over.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier gaat het volgens mij over een intern IP-adres, en dus niet over een eventuele verhuisde website.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kastje heeft een eigen ip adres, het bedrijf heeft tig van die kastjes met eigen ip adres. Aangezien de hoofdleverancier niet meer bestaat is dit een alternatieve manier. Ik weet alleen niet waarom ik niet op het ip adres kan komen.