Hoe geef je een link een bepaalde naam?

Bijvoorbeeld: Klik hier. Als je op "hier" klikt, ga je bijvoorbeeld naar blablabla.nl

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
5.1K

Het beste antwoord

In html (de opmaakcode van webpagina's) doe je dat zo:

Klik hier om naar een interessant forum te gaan.

Je zou dan te zien krijgen: Klik hier om naar een interessant forum te gaan, waarbij het woordje hier aanklikbaar is en verwijst naar de opgegeven URL.

Toegevoegd na 5 minuten:
De in het voorbeeld gegeven URL is natuurlijk: http://goeievraag.openbaar.info dat is het gedeelte dat tussen dubbele aanhalingstekens staat. Je komt dan bij een forum uit voor en door gebruikers van deze site, waarvan je lid kunt worden als je minimaal 100 punten hebt op goeievraag.nl.

In bbcode (de opmaakcode die op veel forums wordt gebruikt) is het weer net iets anders, daar zou het worden Klik [URL=http://goeievraag.openbaar.info]hier[/URL] om naar een interessant forum te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even testen... Klik hier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op goeievraag.nl kun je het wel invullen, maar dan leidt het niet tot een klikbare link. Dit is vanwege beveiligingsredenen vaak niet toegestaan en daarom technisch onmogelijk gemaakt. Zo ook hier op de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik snap het! Bedankt voor je antwoord, he :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het beste antwoord.