Is het mogelijk dat je bij gebruik van een ISDN-2 lijn een lagere internetsnelheid hebt dan wanneer ADSL wordt geleverd via een analoge KPN-lijn?

Van het Telfort 20 MB abonnement hou ik netto maar 3.5 MB over. Ik woon 2605 m. van de ADSL-centrale (die aangepast is aan ADSL-2) en zou volgens de gangbare grafieken max. 8 MB geleverd moeten krijgen. Met 6-7 MB zou ik beslist tevreden zijn, maar 3.5 MB zit naar mijn idee toch wel ver beneden de verwachtingen. Volgens sommigen zou mijn ADSL-2 aansluiting hiervan wel eens de oorzaak kunnen zijn. Aan de router of het modem ligt het in ieder geval niet, want als ik de PC direct op de ADSL-lijn koppel blijft de internetsnelheid gelijk.

13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (3)

Bel de storingsdienst (kpn) en laat de lijn eens doormeten, dit is gratis.

Daarnaast je contract bekijken of er een garandeerde aantal Mb/s worden gegarandeerd, dan mag je het de provider laten oplossen.

Moet naar mijn idee voor beiden aansluitingen gelijk zijn, zowel ISDN als analoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja leuk dat doormeten van de lijn met KPN, maar dan zeggen zegt toch dat het niet aan hun ligt, zeiden ze bij mij ook, maar nu ik Tele2 heb is mijn snelheid meer dan verdubbeld! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een meting waarbij ze een weerstand zouden kunnen meten en als dat het geval is sturen ze echt wel een storingsploeg aan hoor.
ADSL 20MB via de koperen telefoonlijn moet je ongeveer 10MB overhouden! Ik zit 5KM en 20 hoog en heb met Tele2 ook nog ruim 10MB, maar voorheen met KPN lukte dat niet en gaven ze ook de afstand de schuld.
Dus stap gewoon over naar Tele2, veel beter en nog goedkoper ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eveneens diensten als Telefonie en/of Televisie afneemt op datzelfde abonnement wordt daar bandbreedte voor gereserveerd. Daardoor is je downloadsnelheid lager.

ADSL over ANNEX-A is niet trager of sneller dan ADSL over ANNEX-B.