Hoe kan ik ddoss aanval voorkomen/bestrijden?

Ik heb last van iemand die mijn Internet blokkeert. Hij heeft me gecontacteerd via skype en is achter mijn Ip adress gekomen. Ik ken deze meneer niet en ben bang wat hij in de toekomst wilt doen. Hij heeft voor eventjes mijn internet weer geactiveerd maar ik wil zo spoedig mogelijk een antwoord want ik ben bezig met het maken van 2 werkstukken die vrijdag moeten worden ingeleverd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan dit eventueel niet strafbaar zijn? anders zal ik morgen meteen naar de bureau gaan voor onderzoek wie deze persoon is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

je kunt je ip adres veranderen en een functie in skype uitzetten dat je IP niet achterhaald kan worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe moet je je IP-adres veranderen?
Reddie
7 jaar geleden
Je kunt je IP adres niet veranderen. Dat kan alleen je provider.
Als de computer van de provider uitgezet wordt (bijvoorbeeld voor onderhoud) dan krijg je meestal al een ander IP adres.
Misschien kun je je provider vragen om een ander IP adres als je uitlegt waarom.
Reddie
7 jaar geleden
@samstorm10,
Je kunt in Skype geen functie uitzetten. Je IP adres wordt altijd meegestuurd (het retouradres), omdat de andere computer anders niet weet waar hij reacties naar toe moet sturen.
Elk bericht, of het nu een email is of een deel van een telefoongesprek, bevat altijd de IP adressen van afzender an geadresseerde.
Een DDOS aanval voorkomen is bijna niet mogelijk.

Zie een DDOS als een kogel en de persoon die de DDOS activeert als de schutter.

Je kan slechts proberen de kogel tegen te houden en zelfs daar hebben bedrijven de grootste moeite mee soms en voor de normale persoon dus niet te doen.

Is het niet gewoon toeval dat je internet traag was? een goede DDOS aanval vereist een redelijk aantal PC's om dit succesvol te doen.

Mocht het echt zo zijn.
*Zoals aangegeven in de reacties van vorige (foute) antwoord, reset je modem. Mogelijk krijg je dan een nieuw IP.
*Bel je provider en leg de situatie uit, zij zouden een nieuw IP kunnen toewijzen
*Politie doet doorgaans weinig met dit soort zaken omdat de schade slechts wat overlast is en het opsporen relatief veel middelen en tijd kost.
*verwijder en blokkeer die persoon

Aangezien je vermeld dat je nog werkstukken moet maken vermoed ik dat je op de middelbare school zit. Waarschijnlijk weet je zelf waarom dit gebeurt en dat dit in de toekomst niet handig is.
Op internet kan je veel kopen, ook een DDOS aanval. voor een betaalbaar bedrag kan je iemand al flink dwars zitten. Voor mensen die een normaal salaris hebben en dit willen uitvoeren is dat dus ook goed mogelijk als het doelwit maar genoeg info over zichzelf geeft (skype in dit geval)