Kun je een database aanleggen van Captcha tekens.

Ik lees dat die tekens worden gebruikt om menselijke tussenkomst te garanderen.
Maar kun je niet een database aanleggen die alle mogelijke vormen en kleuren bevat en het internet afzoekt naar nieuwe mogelijkheden om zo toch op een site te komen zonder tussenkomt van de mens (voorbeeld vingerafdruk scanning).Ik ga er vanuit dat alles kan maar we nog niet helemaal weten hoe alles te doen (programmeren)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Voor een slimme programmeur is het geen echt probleem om captcha te omzeilen, maar een database aanleggen lijkt mij niet de weg. De achtergrond verwijderen en op schaal brengen is voldoende. Het is wel een ondankbare klus. Maar als een criminele organisatie dat echt wil, wil ik de klus wel aannemen op no cure no pay basis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een slimme programmeur hoeft zich niet in dienst te stellen van een criminele organisatie om aan de kost te komen.
Door je antwoord zie ik de domheod van de vraag echt in, maar ging me in eerste instantie om de mnoelijkheid. Omdat je het kort en to the point hebt gehouden het beste antwoorrd (eerlijk gezegd had ik wel gedacht dat he mogelijk was maar er niet bij stil gestaan dat het op betere manrien kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorders bedankt voor juillie antwoord.

Andere antwoorden (2)

Nee, daarvoor veranderen ze de captcha's te vaak, zelfs een mens (als ik) heeft vaak moeite om ze te ontcijferen.
De simpele captcha's kunnen inmiddels gewoon gelezen worden door software van spammers.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik dacht omdat er ook zoveel vingerafdrukken opgeslagen zijn met hele complexe structuren.
Dit zou theoretisch mogelijk zijn bij de meeste capatcha's. Maar hiervoor heb je wel erg veel opslag capaciteit en rekencapaciteit op je computer nodig. Zodra je van iedere letter en kleuren combinatie van een captcha systeem hebt verzameld en alle overlappingen van andere letters en lijnen hebt gefilterd moet je die gaan vergelijken met de tekens in een captcha.
Zodra je een systeem hebt dat uit de captcha kan gaan filteren zodat je de volgorde van de tekens kan uitlezen en alle lijnen en overlapping gefilterd hebt moet je dan de verschillende tekens gaan vergelijken met de tekens uit de database (hierbij moet je er ook rekening mee houden dat tekens groter/ kleiner gemaakt kunnen worden en gedraaid kunnen worden)

Ik denk dat dit in de praktijk dus niet de moeite waard is om te gaan doen, vooral omdat er véél verschillende capatcha systemen zijn die allemaal hun eigen unieke markeringen hebben in tekeningen.
En zodra je dus een captcha systeem omzeild hebt is het voor de makers van het captcha programma vaak weer makkelijk wat instellingen aan te passen zodat het systeem om de captcha te omzeilen weer vast loopt. (Denk hierbij aan ander lettertype, andere achtergrond)