Hoeveel kost het om je eigen server/website te hosten als bedrijf?

Ik heb een opdracht voor Engels waarbij ik een eigen product met verzinnen/verbeteren en daarbij moet je alle kosten berekenen met alles erop en eraan. Ik heb al alle kosten uitgerekend voor het designen van de app en website (dat is mijn onderwerp o.a.), maar ik heb geen idee hoeveel het kost om daarbij je servers online te houden met alle data.

Ik ga er vanuit dat je niet zomaar een website'je gaat hosten met WordPress, maar dat je dat doet met je eigen computers.

Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om dat te hosten en wat de prijs is die je aan computers zal moeten betalen?

PS: Je moet er vanuit gaan dat het zo goed moet draaien als een website zoals tomtom.nl

Groetjes Pelle

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Reddie
7 jaar geleden
Als je vanuit je eigen computer gaat hosten kost je dat alleen een beetje stroom.
Met de grote capaciteit van de huidige schijven lijkt het me niet dat je meer dan één computer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je niet zomaar een website’je gaat hosten met WordPress, maar dat je dat doet met je eigen computers. Met Wordpress host je uberhaupt geen website. Met Wordpress BOUW je en onderhoud je een website. Website hosting wordt juist vaak gedaan door een externe partij, wie gaat er immers in het weekend naar het hoofdkantoor om de server te resetten? Een belletje naar de hostingpartij is makkelijker. Dus ik ben bang dat je juist precies alles verkeerd om in je hoofd hebt. Wat professionele hosting kost kan je opvragen bij een hostingbedrijf. Bedenk goed dat een site met een grote naam veel verkeer genereert, daar zal je voor betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddie Moet je eens een app van een paar 100 MB gaan hosten en 10.000 downloaders per dag hosten. Gaat je ISP vanzelf piepen. Hiervoor moet je dus of een speciaal duur professioneel abonnement voor afsluiten, maar makkelijker is het om de boel te laten hosten. Lees ook:
"PS: Je moet er vanuit gaan dat het zo goed moet draaien als een website zoals tomtom.nl"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@MrTomaat Bedankt voor je antwoord! Maar als ik online naar externe hosting bedrijven zoek zie ik allemaal van die dingen als 7 euro p/m. Zou ik dit moeten geloven of hangt daar een groter prijskaartje aan? ~Pelle
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bekijk die aanbiedingen eens goed. Waar betaal je dan voor? Bedenk eerst hoeveel data je denkt te gaan genereren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.1eurohosting.nl/?gclid=CjwKEAjw0pa5BRCLmoKIx_HTh1wSJABk5F_4hvqGwiCzFO-LzM5epFjuh9OAO-rV5AqzkNZDwLZOiRoCMJLw_wcB 3 euro heb je onbeperkte datalimiet. Nou en dan nog de prijs van de website registratie en dan ben je er.

Antwoorden (1)

Via Google vind je genoeg bedrijven via wie je de hosting kan laten doen. Sommige zelfs voor minder dan een euro per maand. Ligt er ook aan wat je wilt. Je hebt niet perse een computer nodig om hem te laten draaien. Wel om hem te bekijken of bij te werken. Wij als klein bedrijf betalen 10 euro per maand voor een website en een eigen mailadres. Als we iets willen laten veranderen aan onze website betalen wij daar ook weer voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lees ook:
"PS: Je moet er vanuit gaan dat het zo goed moet draaien als een website zoals tomtom.nl" Het gaat om een bedrijf vergelijkbaar met een website als tomtom.nl. Enig idee wat voor prijs dat heeft? ~Pelle