Kan je door in te loggen op je ADSL router zien welke sites er bezocht zijn door welke computer?

Een collega van mij beweerd dat hij zijn vrouw betrapt heeft op overspel door te bekijken welke sites zij bezocht heeft in de router.

Volgens hem gebruikte ze private browser en was dit de enige manier.

Ik geloof er eigenlijk geen bal van. Omdat die collega nog niet eens een Word document kan aanmaken. En als ik vraag of hij een link kan mailen weet hij niet wat ik bedoel.

Maar toch ben ik nieuwsgierig geworden. Kan dit echt?

8 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (1)

Ja dat kan en dan heeft private browsing geen zin ook. De router moet dit wel ondersteunen of moet andere firmware kunnen draaien als deze dit niet standaard ondersteunt.

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.howtogeek.com/68886/how-to-configure-your-router-for-network-wide-url-logging/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Klopt ! (Plus) Dat "Private" van de browser zorgt er alleen voor dat de browser wat anders met de opgeslagen historie en cookies om gaat. Verder is het niet anders dan de gewone modus. Een sniffer op de PC of in de router kan dit verkeer ook gewoon aftappen.