Wat gebeurd er met bestaande Picasa albums, nu de ondersteuning stopt?

Google heeft besloten Picasa niet langer te ondersteunen. Betekend dat mensen verplicht over moeten stappen naar Google+ albums. Wat betekend dit voor de bestaande albums. Moet hier een back-up van gemaakt worden? Is hier een functie voor, of moet dit handmatig?

Er is heel erg veel informatie beschikbaar over van alles en nog wat en ik zie door de bomen het bos niet meer.

8 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=picasa+albums+stopt&gws_rd=ssl Alle links geven aan dat je foto's al op plus staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vriendin is al jaren over. Veel beter volgens haar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://picasaweb.google.com/lh/myphotos
https://photos.google.com/albums Zijn gewoon dezelfde foto's met een andere look.
Antoni
8 jaar geleden
Dank voor je vraag! Door het antwoord weet ik nu ook wat de verandering betekent, wat er gebeurt en wat ik moet doen.

Het beste antwoord

Google stopt met fotodienst Picasa. De applicatie verdwijnt en gaat volledig op in Google Photos. Gebruikers raken hun foto's niet kwijt en hoeven ook niets te doen om over te stappen.

Picasa is een oude applicatie die Google in 2004 overnam. Picasa was lange tijd dé foto-app van Google, totdat het bedrijf aan Google+ begon en wilde dat gebruikers hun foto's daar deelden.

Photos
De fotodienst verdwijnt nu om plaats te maken van Google Photos, dat vorig jaar werd geïntroduceerd. Photos is eeen cloudopslagdienst waarbij alle foto's makkelijk te doorzoeken zijn op bijvoorbeeld tijd of plaats.

Voor u verandert er verder niets
Volgens Google hoeven gebruikers niets te doen voor ze overstappen. Foto's worden automatisch overgezet naar de Photos-app - sterker nog, dat is volgens Google al gebeurd.
fremar
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Blijven de oude Picasa links bestaan of gaan die ook weg? Het uitvogelen van Google albums kan ik altijd nog proberen.
Dit is belangrijk voor mij, omdat ik op mijn website vele foto's heb gelinkt aan Picasa links. Als deze urls veranderen ben ik daar een weekendje zoet mee, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De web-app van Picasa stopt per 1 mei. Er blijft wel een speciale pagina bestaan voor gebruikers die Photos niet willen gebruiken, waarop je foto's kunt bekijken. Je kunt daar echter niets uploaden of bewerken. Hopelijk voor jou blijven de links dus geldig.