Hoe krijg ik internet op een 2e pc in huis?

Ik heb een 2e PC in orde gemaakt (voor de kinderen), nieuwe besturing er op en nou willen ze er ook graag natuurlijk mee op internet kunnen. Ik heb nog een 802.11b/g USB Wireless LAN Adapter liggen. Maar ten eerste heb ik daar geen CD met drivers meer van en ten 2e hoe activeer ik hem dan? Ik weet dat je met 192.168.1.1 in het livebox (werk met livebox van wanadoo, heet nu online) menu komt, maar waar ken ik dan toe dat die 2e pc ook gebruik kan maken van het internet via de adapter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Wat je het beste kunt doen is achterhalen welk merk je Wlan usb stick heeft en dan via de internetsite van de fabrikant eventueel een driver achterhalen.
De driver installeren, en dan pas de stick in de computer pluggen. Dan gaat over het algemeen de installatie het snelst en hoef je er zelf niets voor te doen.

Optie 2, (en ik denk dat dit in de meeste gevallen ook werkt:) Steek de usb stick in de computer, windows zal aangeven dat er een apparaat is aangesloten en doet een poging om dit te installeren. Vaak neemt dit een paar seconden in beslag totdat windows dat het apparaat geinstalleerd is en werkt.

-Via netwerkverbindingen kun je dan je wlan-stick aanklikken en die geeft dan in een venster al je verbindingen weer. Of je netwerk heeft de zelfde naam als je ip-adres, maar vaak is de makkelijkste oplossing dat je weet hoe je draadloze thuisnetwerk door Wanadoo genoemd wordt standaard. (Dit zal denk ik in je contractpapieren staan.)

-In elk geval probeer je met dat netwerk verbinding te maken en dan zal je zeker gevraagd worden om een inlognaam en wachtwoord, of om de netwerksleutel. (Ongetwijfeld zijn deze gegevens vermeld in je contractpapieren, of anders kan online je daar opnieuw aan helpen.)

Het is een heel verhaal, maar in principe valt het mee.
Belangrijkste is dat je computer je Wlan-stickje leert kennen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat doe je op die PC zelf, als die een draadloos-internetkaartje heeft, zal hij de draadloos internet verbinding vinden en zien dat die afgeschermd is. Als je op de hoofd-pc hebt ingesteld wat je WEP-password is (of welk ander protocol je dan ook gebruikt voor de beveiliging van je draadloze internet), kun je op die tweede pc dat zelfde password opgeven. Dat doe je via je control panel --> internet options --> connections.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, daar heb ik dan weer geen ervaring mee... De beste optie is waarschijnlijk om naar de website van de producent van die adapter te gaan en kijken of je daar de drivers vandaan kunt halen.
Wij hebben een exteriormodem van KPN, daar hebben bij ons 2 computers internet op. Duur is het helemaal niet!