Waarom valt mijn Ethernetkabel steeds weg?

Ik heb een modem/router die is aangesloten met een ethernetkabel. Die ethernetkabel is verbonden met mijn laptop maar wanneer ik hem in mijn laptop insteek verbindt hij hem met het internet maar na 5 seconden valt het weer weg en komt het weer terug. ik heb het ook bij andere kabels geprobeert en die blijven wel, maar wanneer ik een spelletje opstart en naar online ga. Valt hij meteen weer weg.

Toegevoegd na 8 minuten:
Met dezelfde kabel ook op mijn Playstation 3 & 4 aangesloten, Maar daar werken ze perfect. Ook op andere laptops dezelfde kabel, Doet precies hetzelfde probleem als mijn eigen laptop.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je audio of videokaart hebben dus niets met je ethernet kabel te maken, dit is klinklare onzin. Het zou kunnen zijn dat je een ader type kabel gebruikt, vaak staat het op de kabel zelf wat voor kabel het is. Wat je kan doen is kijken of je een crosslink kabel gebruikt toevallig, dat kan je zien aan de connectors, als je daar goed in kijkt, die zijn vaak doorzichtig, zie je de aders van de kabel in verschillende kleurtjes, die moeten allemaal in dezelfde volg order staan, is het bij de kabel die werkt aan een zijde omgekeerd heb je een cross kabel. Als je weet dat het met een andere kabel WEL werkt dan weet je dus dat je naar de kabel moet kijken en niet naar je audio video kaart, wat sowieso onlogisch is bij netwerk problemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Elia
Wel knap, zo'n reactie. Het gaat helemaal nergens over, maar desondanks toch een mooie poging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Elia "Probeer eerst eens na te gaan wat de waarde`s zijn van je I/O poort. Als je inmiddels dit weet, heb je al in ieder geval een antwoord binnen." -Wat is in deze "je I/O poort"
-welke waarde's zoeken we precies en
-hoe vinden we die?
-Hoe geeft de gevonden waarde een antwoord? Kijk tot slot ook even naar de setting (gebruiksaanwijzing} van je modempoort. Het kan maar zo zijn dat daar het antwoord wordt weergegeven. -Wat is een modempoort in deze?
-Welke settings doel je op?
-Wederom hoe geeft een setting een antwoord op de vraag? "Het zou wel eens te maken kunnen hebben met je audio/videokaart in je laptop."
(is al aangegeven maar:)
-Waarom verwacht je problemen op een ander component dan waar het probleem zich voordoet. Als mijn netwerk het niet doet, waarom zou ik dan niet eerst kijken of het ligt aan:
-netwerkkaart
-ethernetkabel
-router
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vipboyxd Wat je in het filmpje doet is heel raar, je zit daar bij de Wi-Fi netwerken (SSID's) te kijken en klikt een Wi-Fi signaal aan. Rechtsonderin hoort het wifi-symbool (oplopende balkjes) te verdwijnen en in plaats daarvan hoort een computer met netwerkkabel symbool te komen (http://www.swissvpn.net/images/win8/005.png). Je zou nergens op moeten klikken dat zou automatisch moeten gaan bij aansluiten kabel. Kijk hier eens:
Ga naar netwerkcenrtum (rechtermuisklik netwerksymbool)
Dan "adapter instellingen wijzigen"
Wat staat daar? Als er twee dingen staan ethernet en Wi-Fi, Rechtermuisklik op ethernet en dan uitschakelen. Probeer nu nogmaals de kabel er in te doen. Als ethernet daar niet staat is of je netwerkkaart kapot of heb je de driver niet geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is het merk van je router? En probeer je op dezelfde router zowel draadloos als bedraad verbinding te maken?

Antwoorden (1)

Excuses, als het bij de kabel die NIET werkt omgekeerd is, dan heb je een crosslink kabel.

Toegevoegd na 25 seconden:
Je audio of videokaart hebben dus niets met je ethernet kabel te maken, dit is klinklare onzin.

Het zou kunnen zijn dat je een ader type kabel gebruikt, vaak staat het op de kabel zelf wat voor kabel het is.

Wat je kan doen is kijken of je een crosslink kabel gebruikt toevallig, dat kan je zien aan de connectors, als je daar goed in kijkt, die zijn vaak doorzichtig, zie je de aders van de kabel in verschillende kleurtjes, die moeten allemaal in dezelfde volg order staan, is het bij de kabel die werkt aan een zijde omgekeerd heb je een cross kabel.

Als je weet dat het met een andere kabel WEL werkt dan weet je dus dat je naar de kabel moet kijken en niet naar je audio video kaart, wat sowieso onlogisch is bij netwerk problemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe groot is de kans eigenlijk dat een consument een crossover cable in handen heeft? Ik ben er gelukkig nog nooit een tegengekomen. Ik zou de kabel direct als kapot beschouwen, althans ik neem aan dat er niks gebeurt als je hem als patchcable probeert te gebruiken. Dat het een crossovercable zou zijn zou niet snel in me opkomen.