Als mijn computer aan gaat, gaat bij iedereen al het internet / WIFI weg. Hoe fix ik dit?

Als ik mijn computer aan zet, gaat bij iedereen in mijn huis het internet/WIFI weg. Dan komt het internet/WIFI er weer en meteen na 15 seconden gaat dit weer weg, zo blijft het doorgaan totdat de computer weer uit gaat.

Dit gebeurd alleen niet als niemand thuis is en ik op mijn computer zit. Dan komt iemand thuis en meteen merk ik dit dan, omdat al het internet/WIFI weer weg gaat.
Dit is erg vervelend en ik kan niks doen op mijn computer zonder dat ik andere huisgenoten boos maak.
Ligt dit aan mijn computer die te veel vraagt?
Aan het te veel internet gebruik en daardoor overbelast is?
of dat de kabels niet goed in de Modem of Router zitten?

Ik zit al een tijdje met dit probleem en heb het niet online kunnen vinden.
Kan iemand mij helpen??!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Dit is in de moderne tijd, met DHCP, geen vaak voor komend probleem, maar het lijkt op wat we 'vroeger' wel eens mee maakten toen we handmatig IP-adressen instelden en het wel eens gebeurde dat meerdere apparaten op hetzelfde IP-adres ingesteld stonden.

De WiFi-/internetsignalen weten dan niet meer voor welk apparaat ze bedoeld zijn en het interne netwerkverkeer wordt een zooitje. Apparaten gaan vechten om de 'baas' te worden van dat IP-adres. Soms ligt het ene apparaat bij dat gevecht boven, dan weer een ander.

Kijk je settings eens na.

Heb je niet (handmatig) meerdere apparaten op hetzelfde IP-adres gezet ?
Zo niet, kijk dan eens naar je DHCP-server (meestal een onderdeel van je modem). Is die b.v. niet beperkt in de range met uit te geven IP-adressen ? Of geeft 'ie misschien maar 1 adres uit ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien anders juist even de PC van de vrager op een vrij internIPadres vastzetten?