Als je een film download in bijvoorbeeld 800 mb, wat voor soort bestand(zoals divx, mpeg4, enz.) is de beste kwaliteit?

k weet er heel weinig van!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
paulus811
13 jaar geleden
Het bestand wat je download bepaald de grootte en bestandstype, dat is niet iets wat je achteraf kiest. Of bedoel je dat je de keuze hebt uit diverse formaten voor dezelfde film?

Antwoorden (4)

DivX is MPEG4. Hoe goed het eruit ziet, hangt volledig af welke aandacht er is gegeven bij het encoderen. Ze kunnen er puik uitzien, bijna even mooi als een DVD.
AWM
13 jaar geleden
Een avi bestand.
Het mooiste is je laptop aan te sluiten op de tv, door middel van een hdmi kabel, en dan de film af te spelen.
Dan heb je een redelijk beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een AVI bestand is toch vaak van de beste kwaliteit.Lukt het niet om deze op dit formaat binnen te krijgen dan is er altijd nog een mogelijkheid om bijvoorbeeld een mpeg4 bestand te converteren naar een AVI in het programma
WinAVI (gratis te downloaden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Films met achtervoegsel avi zijn altijd van de beste kwaliteit omdat er geen kwaliteitsverlies is.

Films met achtervoegsel mpg zijn gecomprimeerd, dus met kwaliteitsverlies. Meestal is er slechts zeer weinig kwaliteitsverlies.

Hier vindt je meer informatie ivm kwaliteit.
http://www.bittorrentinfo.nl/informatie/films-downloaden.html

OPGELET: je mag enkel films downloaden waarbij je de copyright van de auteur niet schendt. Niet alle films mag je zomaar downloaden !

Toegevoegd na 19 minuten:
* DVD-R
* DIVX
* XVID
* VCD
* SVCD

Een film in DVD-R formaat is wat kwaliteit betreft bijna niet te onderscheiden van een gewone DVD. Daardoor zijn deze bestanden ook veel groter dan bestanden in andere formaten. Vaak hebben deze films alle opties van een normale DVD die je in de winkel zou kopen, zoals navigatie menu’s, keuze uit verschillende talen, ondertiteling, en audio.

Films in DVD-R formaat worden gedownload als image bestanden of DVD video bestanden. Deze moeten dan op een dvd gebrand worden, waarna ze op een gewone dvd speler bekeken kunnen worden. Ze kunnen ook gemount worden, waarna ze via de computer te bekijken zijn. Een DVD-R film is meestal zo rond de 4,5 Gb groot, zodat ze precies op een lege dvd te branden zijn. Als je op zoek bent naar de beste kwaliteit, kun je dus het beste dvd-r films downloaden.

Veel films die aangeboden worden via BitTorrent zijn in een DIVX of XVID formaat. DIVX en XVID zijn technieken om de grootte van een film te verkleinen, zodat ze gemakkelijk via internet verspreid kunnen worden. Door de verkleining is de beeldkwaliteit minder goed dan bij DVD-R films. DIVX en XVID films kun je meestal als .AVI bestand downloaden, en zijn over het algemeen tussen de 500Mb en 1.5Gb groot. Als je problemen hebt met het openen en bekijken van een dergelijk bestand kun je het beste even onze handleiding voor het afspelen van videobestanden lezen.

VCD en SVCD staat voor Video Compact Disc en Super Video Compact Disc. Films in deze formaten worden meestal als .mpeg bestanden gedownload. Dergelijke bestanden kun je direct op je computer afspelen, maar je kunt ze ook op een cd branden. Daarna kun je de Video CD dan op zo goed als elke DVD speler bekijken. De kwaliteit van films in dit formaat variert, maar is ongeveer te vergelijking met de kwaliteit van DIVX. Een handleiding voor het afspelen van video bestanden vind je hier, en een handleiding voor het branden van VCD’s vind je hier.